شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: زیبنده نیست در سال مهار تورم و رشد تولید، راهکاری برای رشد تولید و مهار قیمت ها در بازار خودرو نداشته باشیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی لایحه پیشنهادی خود برای واردات خودروهای دست دوم را به دولت ارسال کرده است که کمتر از 10 روز دیگر وزیر این وزارتخانه باید در نشست استیضاح حضور یابد و تکلیف ماندن یا رفتنش از این وزارتخانه روشن شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزارت صمت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از حدود پنجاه محصول مختلف عرضه شده، تنها در پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال 1403 موکول شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امید قالیباف در توییتی نوشت: اردیبهشت و خرداد 250 هزار خودرو تحویل متقاضیان می‌شود.

خبرگزاری مهر

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت گفت: هر شخص حقیقی می تواند وارد کننده خودرو باشد و سال تولید خودرو ها تا 5 سال گذشته خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

راز از سرگیری روابط عربستان با جمهوری اسلامی ایران چیست و چرا عده ای از اشاره به این دلیل طفره می‌روند!؟

وب‌گاه خبر آنلاین

در حالی استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی با پس گرفتن امضای استیضاح از سوی برخی نمایندگان منتفی اعلام شده است که شمارش معکوس برای برگزاری نشست سرنوشت برای وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی دولت تاکید کرد: ممکن است مجلس معتقد باشد که وضعیت موجود مناسب است اما نگاه دولت این است که وضعیت موجود مناسب نیست و باید تغییر ایجاد شود. بنابراین برای تغییر ساختار آن، با هر دو فرضیه و نظر کارشناسی موافقت رسمی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه آمارهای عملکردی در حوزه‌های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل قبول است گفت: قاعده کلی تغییر مدیران، ارزیابی‌های مدیریتی و اتفاقات خاص است که روال دولت محسوب می‌شود ولی دولت قصد هیچگونه تغییری در وزارت صنعت، معدن و تجارت را ندارد.

خبرگزاری مهر

کارشناس سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال 1386 تاکنون تمام محصولات پالایشگاه ها به قیمت جهانی فروخته می شود با این تفاوت که پنج فرآورده اصلی خود را به دولت و مابقی را به بازار می فروشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیح ایرادات مطرح شده توسط برخی مسئولان در حوزه خودرو گفت: بخشی از صنعت خودرو که مربوط به تولید آن می شود کارنامه بسیار موفقی در سال گذشته دارد اما وقتی خودرو وارد بازار می‌شود متغیرهایی مثل تورم و نرخ ارز قیمت را متاثر می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت صمت گفت: امسال قرار است طبق برنامه، تولید شرکت‌های خودروساز نزدیک به 2 میلیون خودرو باشد.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک تحلیلگر بازار خودرو با بیان اینکه تحویل زودتر از موعد خودروها به بازار، موجب فروکش کردن قیمت‌ها خواهد شد، گفت: با این اقدام به نظر می‌رسد که حباب غیرمنطقی قیمت‌ها روندی کاهشی داشته باشد.