شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه اقتصاد نیوز

از هفته آینده بزرگ‌ترین طرح فروش تاریخ خودروسازی کشور، با قیمت‌های جدید و تعیین‌شده از سوی شورای رقابت کلید خواهد خورد. عرضه 500هزار دستگاه خودروی داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در شرایطی از سوی وزارت صمت برنامه‌ریزی شده است که قرعه‌کشی در این طرح حذف و اگر تقاضا از عرضه آن بیشتر باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار خواهند گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: با توجه به وعده وزیر صمت برای حذف قرعه‌کشی خودرو به زودی عرضه 500 هزار خودروی داخلی انجام می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمارهای ارائه شده توسط شرکت های خودروساز در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد تولید خودروی سواری در سه خودروساز بزرگ کشور در پایان بهمن ماه روی عدد 983 هزار دستگاه توقف کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

می توان گفت که تمامی قطعات موتور خودرو و بسیاری از دیگر قطعات برای اتصال به هم احتیاج به واشر دارند. این قطعه مهم و کاربردی می تواند به صورت پلاستیکی و فلزی تولید و استفاده شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

می توان گفت که تمامی قطعات موتور خودرو و بسیاری از دیگر قطعات برای اتصال به هم احتیاج به واشر دارند. این قطعه مهم و کاربردی می تواند به صورت پلاستیکی و فلزی تولید و استفاده شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو معتقد است: در حال حاضر و با شرایط کنونی کشور در آیتم‌هایی مثل نرخ ارز، مشکلات و موانع واردات و صادرات، موانع تامین کالا از طریق کشورهای منطقه، با سختی‌هایی در واردات خودرو روبه‌رو هستیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تولید خودروی شرکت تویوتا در ماه ژانویه افزایش 8.8 درصدی داشته که البته همچنان از برنامه‌های این شرکت عقب است.

وب‌گاه مشرق نیوز

برکناری مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی کشور به دستور صریح و روشن رئیس‌جمهور بار دیگر نشان دادکه دولت در مسیر مبارزه با رانت و امتیازات ویژه در هر حوزه‌ای با هیچ مسئول و مدیری تعارف ندارد.

وب‌گاه گسترش

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: با سیاستی که دولت در بازار پیش گرفته احتمال افزایش قیمت خودرو در آخرین ماه سال زیاد است تا جایی که پراید 500 میلیون تومانی در بازار غیر واقعی، اما شدنی است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خودروسازی در ایران نمونه‌ای است از صنایعی که با دخالت دولت، از فضای محاسبه اقتصادی خارج و درگیر محاسبات سیاسی شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بر اساس اطلاعات منتشر شده خط تولید خودرو مشترک هوآوی و جک در پارک صنعتی فیکسی شهر هفی به مساحت تقریبی 510 هزار متر مربع احداث خواهد شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی‌که سه هفته پیش برخی رسانه‌ها، خبر دستور رئیس‌جمهور مبنی بر برکناری مدیرعامل ایران خودرو به علت واگذاری رانتی را منتشر کرده بودند، امروز با تغییر خطیبی این خبر تأیید و محقق شد. روز 25 دی‌ماه با رسیدن گزارش‌هایی به رئیس‌جمهور مبنی بر واگذاری رانتی خودرو به دست برخی خودروسازان، آیت‌الله رئیسی در جلسه هیئت دولت در این زمینه به وزیر صمت و بازرسی...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: بازرس ویژه و نماینده رئیس جمهور گفت: در موضوع واگذاری خارج از ضابطه خودرو به مدیران ایران خودرو، وزیر صنعت نیز همکاری لازم را با بازرسی ویژه ریاست جمهوری داشت و دستور به توقف واگذاری داده بود. متعاقب این دستور رئیس جمهور و با بررسی حجت‌الاسلام حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تخلف برخی خودروسازان از جمله ایران خودرو قطعی شد که رئیس‌جمهور نیز پیرو این گزارش دستور...

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی‌که سه هفته پیش برخی رسانه‌ها، خبر دستور رئیس‌جمهور مبنی بر برکناری مدیرعامل ایران خودرو به علت واگذاری رانتی را منتشر کرده بودند، امروز با تغییر خطیبی این خبر تأیید و محقق شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در روزهای پایانی سال 1401، قیمت پراید در آستانه نیم میلیاردی شدن قرار گرفت.