یک‌شنبه 6 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه گسترش

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است خودروی پژو207 جایگزین پژو206 شود، ضمن اینکه این خودرو گران‌تر از پژو 206 است و هزینه بهره‌وری بالایی هم دارد.

خبرگزاری تسنیم

تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پاکستان از شرکت‌های تولید خودرو گرفته تا لاستیک ماشین و منسوجات، طی ماه‌های گذشته کارخانه‌های خود را به‌خاطر نبود مواد خام اولیه یا ارز خارجی تعطیل کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است خودروی پژو207 جایگزین پژو206 شود، ضمن اینکه این خودرو گران‌تر از پژو 206 است و هزینه بهره‌وری بالایی هم دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: قرار است خودروی 207 جایگزین 206 شود، ضمن اینکه این خودرو گران‌تر از پژو 206 است هزینه بهره وری بالایی هم دارد.

وب‌گاه گسترش

مرتضی موتمنی با بیان اینکه حذف 206 از خط تولید تقاضای جدیدی ایجاد نکرده است، گفت: بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات دلار کاملا بهم ریخته و روندی صعودی دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت صمت گفت: وزارت صمت برای گذر از مقطعی که دچار کمبود عرضه خودرو هستیم، بورس کالا را هم به عنوان یک روش مناسب می‌داند و حمایت می‌کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یوسف حجت عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه تربیت مدرس طی نشستی که با موضوع خودرو و از سوی مجتمع پژوهشی و نوآوری بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: متاسفانه جامعه ما در مورد صنعت خودرو دچار جوزدگی است، مردم و مسئولین بدون داشتن اطلاعات کافی قضاوت می‌کنند، قضاوت‌هایی که عمدتا غلط است. وی افزود: صنعت خودرو یک صنعت مادر و تاثیر گذار...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امید قالیباف گفت: بنده اعلام کردم که بازار خودرو ظرف شش ماه آینده به یک نقطه اشباعی در عرضه خواهد رسید؛ اکنون تنها یک ماه و نیم است که از اعلام این ادعا می‌گذرد. ضمن اینکه تاکنون تولید یک میلیون خودرو محقق شده است و هدف‌گذاری شد که یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولید شود، اما بازار خودرو و ارز ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و با افزایش نرخ ارز، تقاضایی در بازار خودرو شکل می‌گیرد...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه ما نمی‌گوییم خودرو گران نمی‌شود، گفت: چرا که تورم 50 درصدی وجود دارد و این تورم بسیاری از حوزه‌ها و به ویژه خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اما می‌توان ادعا کرد که با افزایش عرضه، میزان افزایش قیمت خودرو به زیر نرخ تورم می‌رسد؛ بنابراین دیگر تقاضای سرمایه‌ای برای حفظ ارزش پول‌ها در بازار خودرو شکل نخواهد گرفت.

وب‌گاه گسترش

در راستای سیاست خودروسازان داخلی مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و روزآمد، خودرو پژو 206 از مدار تولید خارج خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم

قرارداد 25 ساله ایران و چین را می‌توان یکی از گام‌های مهم در گسترش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و چین برای مقابله با تحریم آمریکا و غرب دانست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هیات دولت، هفته گذشته، تصویب کرد که عبارت "خودروهای وارداتی صرفاً در بورس کالا عرضه می‌شود" از بند 2 آیین‌نامه واردات حذف شود؛ بر این اساس احتمالا فروش خودروهای وارداتی دیگر تنها از مسیر بورس کالا نخواهد بود.

وب‌گاه فرارو

سخنگوی دولت درباره جزئیات بسته وحدت‌آفرین دولت به ویژه برای ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: در امتداد مسیری که مقام معظم رهبری روشن کردند و عفوی که در حوزه قضایی صورت گرفت، دولت هم خود را مکلف می‌داند که همین مسیر را در مجموعه دستگاه‌های اجرایی کشور طی کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی دولت گفت: اجرایی کردن سند 25 ساله ایران و چین مهمترین محور سفر رئیس‌جمهور به چین است. ترکیب تیم همراه رئیس جمهور اقتصادی است.

وب‌گاه گسترش

نماینده مردم تربت‌جام در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس کلاهبرداری جدید است زیرا خودروهای داخلی نه تنها از کیفیت و استاندارد لازم برخودار نیستند بلکه قیمت آن‌ها نیز نامناسب است.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حجم زیادی از تقاضا به بازار خودرو به علت سفته‌بازی و ناشی از افزایش قیمت ارز و تورم موجود است.