یک‌شنبه 6 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر صمت اعلام کرد که با عملیاتی شدن واردات خودرو شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سید رضا فاطمی‌امین اعلام کرد که با عملیاتی شدن واردات خودرو شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

خبرگزاری دانا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه زیاد خودرو به بازار، قیمت این محصول را در داخل کشور تعدیل کرده و کاهش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر صمت گفت: با واردات خودرو به کشور، عرضه افزایش می‌یابد و در نتیجه قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

وب‌گاه عصر ایران

رضا فاطمی امین: با عملیاتی شدن واردات خودرو و همچنین به موازات آن افزایش تولید و عرضه آن در بازار آزاد، شاهد روند کاهشی قیمت ها خواهیم بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر صمت در خصوص قیمت های کاذب در بازار آزاد خودرو اظهار کرد: یکی از راهکارها برای مقابله با این قیمت گذاری ها این است که مردم قیمت های واقعی را از بورس استخراج کنند.

خبرگزاری مهر

تبریز - وزیر صمت با بیان اینکه مشکل اصلی واحدهای صنعتی کشور سرمایه در گردش است، گفت: در این خصوص پیشنهادهایی را به هیئت دولت در هفته آینده ارائه می دهیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر صمت با تاکید بر این نکته که تولید خودرو تا آذرماه به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است، گفت: اکنون واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیادخودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری مهر

تبریز - استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تلاش دستگاه ها و مسئولان مربوطه، 100 واحد راکد صنعتی در آذربایجان شرقی به چرخه تولید بازگشت.

وب‌گاه الف

وزیر صمت با تاکید بر این نکته که تولید خودرو تا آذرماه به اندازه کل تولید خودرو در سال گذشته بوده است، گفت: اکنون واردات خودرو عملیاتی شده و با عرضه زیاد خودرو قیمت آن در بازار آزاد نیز کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش تولید و عرضه مانند صفر شدن خودروهای انبارشده در پارکینگ خودروسازان و رسیدن تولید انواع خودرو به بالاترین سطح 4 سال اخیر، اعلام کرد: معطل ماندن تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس عامل دلالی و التهاب و رشد قیمت‌ها در بازار خودرو است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، بیان کرد: سال گذشته 3/5 درصد و امسال 4/9 درصد رشد تولید و اقتصادی در بخش صنعت داشته ایم که خیلی امیدوار کننده است. بهترین راه ایجاد اشتغال در کشور و به نوعی توزیع درآمد از طریق بخش صنعت است. همین طور آمار تولید شرکت های صنعتی و معدنی بورسی در آبان ماه امسال 6/5 درصد نسبت به آبان سال گذشته بیشتر بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر صمت در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص علت افزایش قیمت خودرو در دو هفته گذشته، بیان کرد: نرخ ارز از پنج مسیر بر بازارهای کشور تاثیر می گذارد. یکی بر روی مواد اولیه است. مثلا در خصوص محصولی مانند خودرو حدود 10 الی 20 درصد از قطعات آن را متناسب با نوع خودرو وارد کشور می کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: افزایش قیمت خودرو متاثر از افزایش قیمت تمام شده تولید آن در کارخانه نیست، بلکه متاثر از نگاه مردم به عنوان یک کالای سرمایه ای به خودرو بوده که با افزایش نرخ ارز به دنبال خرید خودرو و حفظ ارزش سرمایه خود هستند.

خبرگزاری تسنیم

فاطمی‌امین وزیر صمت گفت: در آبان ماه 122 هزار دستگاه انواع خودرو تولید شد که در پنج سال گذشته بی‌نظیر بود.