یک‌شنبه 6 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه مشرق نیوز

تدام آلودگی هوادر تهران ادامه دارد. مدارس مجازی شد اما باز هم هوا آلوده است. قانون هوای پاک تصویب اما این قانون به درستی اجرا نشد. بسیاری از مدیران منتظر وزش باد برای رفع آلودگی هستند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، گفت: برنامه داریم همه عرضه خودروسازان به بورس بیاید. همه تلاش ما این بوده که ساز و کار حاکم در سامانه یکپارچه خرید خودرو را از طریق بورس کالا عملیاتی کنیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از ایکوپرس، قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های گروه صنعتی ایران خودرو پیرامون فرصت‌های اقتصادی عبور مستقیم تولید در صنعت خودرو گفت: تحقق هدف‌گذاری تولید کامل و رشد تیراژ در شرایط تحریم گام بزرگی به شمار می‌رود و تولید کامل و رشد تیراژ در شرایطی است که هر روز خبری از تحریم‌های جدید علیه کشورمان منتشر می‌شود و شرایط تامین مواد و قطعات...

وب‌گاه عصر ایران

امروز همچنان تقاضا در بازار خودرو بالا و میزان عرضه پایین است. زمانی که نتوانستیم میزان تولید را به حد مطلوبی برسانیم باید واردات انجام شود تا بازار تنظیم شود. اما متاسفانه در این زمینه نیز عملکرد خوبی دیده نمی شود. خودروهایی که قرار است وارد شود تاثیری در بازار ندارند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: واردات خودرو از پارکینگ به بازار به معنای افزایش تولید نیست بلکه تمرکز وزارت صمت باید بر تنظیم بین عرضه و تقاضا باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت صمت در گزارشی ضمن برشمردن 5 دلیلِ گرانی خودرو طی سالهای اخیر، اعلام کرد که با تدابیر همه‌جانبه وزارتخانه از جمله تسهیل واردات خودرو به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خواهیم بود.

خبرگزاری مهر

شرکت سایپا در واکنش به گزارش مهر در مورد ادامه زیان دهی این شرکت با وجود افزایش 62 درصدی قیمت اعلام کرد که طی یک سال گذشته مجوز افزایش قیمت نگرفته و قیمت کارخانه ثابت بوده است.

خبرگزاری تسنیم

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه دناپلاس با موتور جدید تا پایان سال خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

همچنین تولیدکنندگان خودرو باید 20درصد از محصولات خود را در قالب طرح نوسازی خودروهای فرسوده به دارندگان این دست از خودروها تخصیص دهند. بنابراین در دل قرعه‌کشی خودرو که خود یک اقدام رانت‌زا بود، رانت دیگری گنجانده شد تا متقاضیان عادی شانس خود برای خرید خودرو از کارخانه را در یک سقوط آزاد ببینند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دنیای اقتصاد نوشت: در شرایطی که برخی تصمیمات سیاستگذار و بعضا مصوبات مجلس در بازار خودرو ایجاد رانت کرده است، این تصمیمات به اشتباه، در جهت تسهیل و حذف رانت در بازار عنوان می‌شود. خطای سیاستگذار در اصرار به قیمت‌گذاری محصولات خودرویی، چگونگی فروش، واردات و همچنین تخصیص خودرو به عده‌ای خاص موتور رانت‌زایی را روشن نگه داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد ایتالیا «قانون کاهش تورم» آمریکا را تهدیدی علیه اقتصادهای ملی خواند و از اتحادیه اروپا خواست تا پاسخی راهبردی و قوی به آن بدهد.