جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

وب‌گاه مشرق نیوز

تولید انواع خودرو طی 9 ماهه امسال به 989 هزار و 913 دستگاه رسیده که بیانگر رشد 13 درصدی است.

وب‌گاه الف

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گرانی خودرو برای مردم ضرر و فاجعه است اما برای یک عده نفع دارد که بخشی از قطعه‌سازان در این نفع شریک هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شاهمیرزایی گفت: وزارت صمت به عنوان یکی از متولیان تأمین ارز کشور، باید در سیاستگذاری برای تخصیص ارز و اولویت‌بندی کالاهای وارداتی مشارکت داده شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک فعال سیاسی در روزنامه اعتماد نوشت: مقایسه‌ای کنم میان سرنوشت سیاست و پیکان در ایران. اینکه رهبران غیرپاسخگو و قدرتمند چگونه می‌توانند به سرعت رشد و توسعه کمک کنند و در مقابل براساس همان قدرت غیرپاسخگو چگونه می‌توانند آنان را به خاک سیاه بنشانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جهان صنعت نوشت: تعرفه واردات خودروهای مونتاژی یا به اصطلاح، «قطعات منفصله» همان تعرفه‌ای است که باید مونتاژکاران برای واردات قطعاتی که داخلی‌سازی نشده‌اند، بپردازند. این تعرفه از گذشته نیز وجود داشت، اما اخیرا دولت آن را تغییر داده که می‌تواند تاثیر بسیاری روی بازار خودروهای مونتاژی داشته باشد.

وب‌گاه گسترش

زمزمه‌های ساخت و تولید خودرو برقی در ایران در دهه 90 آغاز و گام‌های نخست مطالعاتی آن از سال 93 برداشته شد. با روی کار آمدن عباس علی‌آبادی در وزارت صمت، تولید خودروهای برقی با تاکیدات آقای وزیر بیش از گذشته مطرح و تبدیل به یکی از اهداف مهم وزارتخانه شده است. زمزمه‌های ساخت و تولید خودرو برقی در ایران در دهه 90 آغاز و گام‌های نخست مطالعاتی آن از سال 93 برداشته شد. با روی کار آمدن عباس...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس خودرو گفت: قیمت گذاری دستوری باعث قطره چکانی عرضه خودرو توسط خودروسازان شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، یحیی لطفی‌نیا؛ کارشناس اقتصادی، در خصوص سیاست‌گذاری‌های ارزی جهت واردات کالا گفت: موضوع واردات در شرایط فعلی از جمله موضوعات جذابی است که بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. یکی از مولفه‌های کنترل مصارف ارزی، مدیریت تقاضای آن است؛ مدیریت تقاضا نیز از طریق ایجاد محدودیت و ممنوعیت در واردات اتفاق می‌افتد. وی افزود: در خصوص مسئله مدیریت تقاضای ارز در کشور...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس اقتصادی اظهار داشت: وقتی در شرایط جنگ اقتصادی هستیم نباید منابع ارزی برای واردات کالاهایی غیرضروری اختصاص یابد. در این شرایط باید از تولید داخل حمایت شود نه افزایش واردات.

وب‌گاه گسترش

در سال 2023، بازار خودرو جهان تحولات بسیاری را تجربه کرد و یکی از مهم‌ترین اتفاقات این صنعت، تمرکز بر طراحی‌های کوتاه‌مدت و فیس‌لیفت‌های به‌روز بود. بهبود رضایت مشتریان از خرید خودرو و برنامه‌های پیاده‌سازی جدی تولید خودروهای برقی از دیگر موارد مثبت بازار خودرو در سال جاری میلادی بود در سال 2023، بازار خودرو جهان تحولات بسیاری را تجربه کرد و یکی از مهم‌ترین اتفاقات این صنعت، تمرکز بر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هنوز جزئیاتی در مورد مشخصات آمبر از جمله بُرد، قدرت و قابلیت‌های شارژ به صورت رسمی منتشر نشده است. منتقدان نشان می‌دهند که طراحی خاص خودرو ممکن است ناشی از استفاده از قطعات خودروهای مختلف روسی باشد.