جمعه 4 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری تسنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه صادرات و واردات هوشمندانه بازار را تنظیم می‌کند، گفت: تولید کننده ایرانی باید بداند که مورد حمایت و از دست قاچاقچیان در امان است ولی یله و رها هم نیست.

وب‌گاه گسترش

بازار خودرو به‌گونه‌ای دچار فراز و نشیب شده که انگار هرگز روی آرامش ندیده و نخواهد دید. این بازار در سال‌هایی نه‌چندان دور در آرامش روزگار می‌گذراند و با کمترین حاشیه در تکاپو بود. در نهایت ورق برگشت و افزایش ناگهانی نرخ خودروها، نخستین سیگنال بود از اینکه زیرپوست این صنعت مهم خبرهایی هست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت گفت: با برنامه‌های اجرا شده در وزارت عملاً از تلاطمات بازار خودرو مشابه آنچه که در سالهای گذشته شاهد آن بودیم، عبور کرده‌ایم و همزمانی افزایش تولید و واردات خودرو باعث می‌شود در ماه‌های پایانی سال شاهد نزدیک شدن قیمت‌های بازار به قیمت‌های کارخانه باشیم.

وب‌گاه تابناک

مقام مسئول در وزارت صمت گفت: به طور متوسط قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل از ابتدای سال جاری، حدود 26 درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود 43 درصد کاهش داشته است.

وب‌گاه گسترش

امسال و به‌ویژه طی ماه‌های اخیر، موضوع عرضه تایر و صف‌های طولانی خرید برای مشتریان دردسرساز شده بود و بازار تایر مدام با دستورالعمل‌ها و خبرهای جدید و گاه ضدونقیض روبه‌رو بود. در آخرین خبرها در نیمه آذر، توقف فروش اینترنتی تایر شنیده شد.

وب‌گاه فرارو

طبق آماری که سیاستگذار خودرویی از تولید خودرو طی 9 ماه گذشته منتشر کرده، تولید خودرو‌های سواری مونتاژی در کشور 81 درصد رشد را ثبت کرده و این محصولات سهم 22.5 درصدی از بازار خودروی کشور دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: اخیراً مهدی عسگری، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، قطعه‌سازان را عامل کاهش عرضه و گرانی خودرو معرفی کرد که با واکنش خودروسازان و قطعه‌سازان همراه شد.

وب‌گاه الف

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وب‌گاه مشرق نیوز

قیمت خودرو، امروز، یک‌شنبه، 10 دی 1402، در بازار افزایشی گزارش می‌شود. روند نوسانات قیمت بازار آزاد خودرو به گونه‌ای است که در اکثر محصولات افزایش قیمت و تنها در برخی محصولات کاهش قیمت جزئی رخ داد.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وب‌گاه تابناک

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی سازمان ملی استاندارد را عامل اصلی صدمه به خودرو و سرنشینان در تصادفات جاده ای دانست و تاکید کرد: حضور موثر اداره استاندارد از ابتدا تا پایان فرآیند تولید خودرو و نظارت جامع و کامل بر استانداردها برای صدور مجوز تولید ضرورت دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: براساس آمار تجمیعی تولید خودرو در آبان ماه امسال وضعیت تولید انواع خودروها در شرکت‌ها اعلام شد.

وب‌گاه گسترش

در کیوسک «گسترش نیوز»، هر روز به مرور عناوین و سر تیترهای مهم روزنامه های اقتصادی کشور می پردازیم.

وب‌گاه گسترش

به‌دنبال نابسامانی که در یکی دو سال اخیر بر بازار خودرو کشورمان سایه افکنده بود، اقداماتی از سوی متولیان امر برای بازگشت آرامش به این بازار انجام شد که تا حدودی تاثیرگذار بودند و از ابتدای امسال، هیجانات موثر بر بازار خودرو تا حد زیادی تعدیل شد و در سه‌ماهه سوم سال، قیمت‌ها در این بازار بر مدار ثبات چرخید، به‌طوری که مجموع خودروهای مونتاژی و داخلی تقریبا بدون تغییر نرخ بودند.