شنبه 5 آبان 1403

تولید خودرو

تولید خودرو

خبرگزاری مهر

مونتاژ خودرو در ایران وضیعت نابسامانی دارد. طبق اعلام شورای رقابت از 17 خودرو 13 خودرو با هزینه بالا، مونتاژ می شوند. با این حال به نظر می رسد گرانفروشی جایگزین کاهش هزینه‌ی مونتاژ شده است.

وب‌گاه عصر ایران

چگونه است که ایران در حوزه امنیتی و دفاعی آنقدر توانمند شده است که دشمن به آن اعتراف می‌کند. ولی کشور در خودکفایی و خوداتکایی در بخش‌های صنعتی و اقتصادی و بعضا غذایی هنوز نتوانسته آن‌طور که باید جایگاه مناسب خود را پیدا کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

محسن هاشمی‌رفسنجانی در یادداشت «خود اتکایی با خودکفایی» روزنامه اعتماد نوشت: گهگاه مطرح می‌شود، چگونه است که ایران در حوزه امنیتی و دفاعی آنقدر توانمند شده است که دشمن به آن اعتراف می‌کند. ولی کشور در خودکفایی و خوداتکایی در بخش‌های صنعتی و اقتصادی و بعضا غذایی هنوز نتوانسته آن‌طور که باید جایگاه مناسب خود را پیدا کند. هر چند نتایج قابل قبولی هم داشته‌ایم، دولت‌ها زیر سوال هستند که...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در خودکفایی در صنایع نظامی، تحلیل‌ها، حمایت‌ها و اجرا کاملا با خودکفایی در امور عمومی و حتی کشاورزی و غذا فرق دارد و نگاه دیگری به آن می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خودروسازان حاضر در دومین طرح فروش صمت با مکانیزم نوبت دهی برخی از محصولات خود را با هماهنگی مدیران ارشد صمت از مسیر سایت فروش خود در اختیار علاقمندان قرار می دهند. بنابراین برخی از متقاضیان می توانند بی دردسر به محصولات عرضه شده دستری داشته باشند. البته در این طرح های فروش خارج از سامانه یکپارچه نیز محدودیت هایی برای متقاضیان در نظر گرفته شده تا جاده حضور در این طرح های فروش را باریک...

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارت‌های سوخت جایگاهداران در حال جمع آوری بوده که این موضوع اهمیت پیگیری مالکان خودرو برای دریافت کارت سوخت را نشان می‌دهد.

وب‌گاه گسترش

امیرحسن کاکایی - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت

وب‌گاه گسترش

مدتی است که کارت سوخت یکی از دغدغه های مالکان خودرویی که کارت سوخت شخصی ندارند، شده است. طبق اعلام تا این لحظه380 هزار درخواست صدور کارت سوخت وجود دارد.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شورای رقابت با اشاره به اینکه توانمندی، دانش و نیروی انسانی خوبی در تولید خودرو داریم گفت: دخالت های سیاستگذاران باعث شده تا در این حوزه موفق نباشیم و مافیا و دلالی ایجاد شود.

خبرگزاری مهر

در زمینه قیمت‌گذاری سیاست وزارت صمت، رقابتی شدن قیمت خودروسازان است، به گونه‌ای که آسیب‌های پیشین قیمت‌گذاری رفع شود و رابطه‌ای برنده - برنده بین خودروساز و مصرف‌کننده خودرو برقرار شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

کارشناسان معتقدند تا زمانی که دولت تکلیف خود را با صنعت خودرو روشن و به سمت خصوصی سازی حرکت نکند و همچنین واردات آزاد نشود بازار خودرو همچنان در نوسان خواهد بود و امسال هم احتمالا شاهد ادامه رشد قیمت ها خواهیم بود مگر اینکه طبق وعده های داده شده خودرو خارجی عرضه شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حمایت از زنجیره تولید خودرو و مقابله با هرگونه سوءاستفاده و گران‌فروشی، اعلام کرد: در زمینه قیمت‌گذاری سیاست این وزارتخانه رقابتی شدن قیمت خودروسازان است، به گونه‌ای که آسیب‌های پیشین قیمت‌گذاری رفع و رابطه‌ای برد - برد بین خودروساز و مصرف‌کننده برقرار شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزارت صمت اعلام کرد که سیاست این وزارتخانه کاهش هزینه تمام‌شده، افزایش تولید و جلوگیری از گران‌فروشی خودرو‌های مونتاژی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی رسانه‌های منتقد دولت حمایت وزارت صمت از مصوبه شورای رقابت در زمینه قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده‌اند که این کار موجب کاهش دستوری قیمت خودروهای مونتاژی می‌شود.