سه‌شنبه 28 فروردین 1403

تولید و صنایع دستی باید درسواحل مکران توسعه یابد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سید ابراهیم رییسی که برای شرکت در مراسم رژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به هرمزگان رفته است طی سخنانی در جمع مردم بندر جاسک هفته بسیج را تبریک گفت و اظهار کرد: بسیج برکات زیادی برای مردم منطقه و کل کشور داشته است. همه شاهد حضور بسیج در دفاع مقدس، در کنار مردم بوده‌اند و در زلزله و سیل نیز حاضر هستند. همه شاهد چگونگی کمک بسیج در کرونا هم بودند. باید از عزیزان سپاه و بسیج با همه وجود تشکر کرد.

رییس‌جمهور ادامه داد: از شما مردم و ارتش و نیروهای مسلح هم صمیمانه تشکر می‌کنم.

رییسی خطاب به مردم جاسک گفت: به دلیل کثرت کار و مشلغه روزمره نتوانستم زودتر به دیدار شما بیایم و از شما تشکر کنم. استاندار، امام جمعه، نماینده مجلس و مردم از مشکلات و کمبودهای بندر جاسک در حوزه جاده و راه، آب روستایی، تجارت و بازرگانی، صیادی و اشتغال منطقه گفتند. شما در کنار دریا زندگی می‌کنید و اقتصاد دریا بسیار مهم است. می‌توان با اقداماتی کاری کرد که درآمد منطقه و کشور بالا رود.

وی با بیان این‌که «سواحل مکران می‌توانست در دولت‌های گذشته به مرکز رونق تولید و داد و ستد کشور تبدیل شود» ادامه داد: کاری ندارم که چرا این اتفاق نیفتاد اما آنقدر استعداد در سواحل مکران وجود دارد که می‌توانید این منطقه را به نقطه راهبردی، اقتصادی و گردشگری کشور تبدیل کنید. چطور باید این کار را انجام داد؟ باید برای آبادانی منطقه با هم تلاش کنیم، نباید روستایی باشد که آب شرب نداشته باشد. باید بتوانید به صورت قانونی صید و صیادی کنید. باید تولید کنید. صنایع دستی منطقه باید رونق پیدا کند.

رییسی خطاب به نیروهای مسلح، بسیج، استاندار و فرماندار تاکید کرد: از شما می‌خواهم نشان دهید امنیت سرمایه و سود سرمایه در این منطقه تضمین است. جاسک جلوه انسجام ملی است.

وی هم‌چنین خطاب به شرکت نفت و سایر مجموعه‌های اقتصادی فعال در این منطقه، متذکر شد: شرکت نفت و سایر مجموعه‌هایی که کار استخراج نفت را انجام می‌دهند باید حتما مسوولیت‌های اجتماعی خود در زمینه احداث مراکز آموزشی و تجاری را برابر قانون برای مردم منطقه انجام دهند. مردم باید شاهد رفع مشکلات‌شان باشند و بنده نباید در سفر بعدی‌ام به منطقه شاهد رفع نشدن مشکلات مربوط به آب شرب روستایی و سایر مشکلات منطقه باشم.

وی خاطرنشان کرد: آقا؛ امام خامنه‌ای فرمودند که «هیچ مشکلی که حل نشدنی باشد، نداریم.» راه‌حل رفع مشکلات در دستان دولت‌های خارجی نیست بلکه در دستان متخصصان ایرانی و مردم بومی منطقه است. دولت‌های بیگانه تا کنون برای هیچ ملت و امتی گشایش ایجاد نکرده‌اند. با اتکاء به خدا، اعتماد به نفس و اعتماد به مردم و جوان‌مان می‌توان مشکلات را حل کرد.

رییسی ابراز امیدواری کرد: به صورت جدی با کار بسیجی‌وار و خستگی‌ناپذیر در جهت رفع مشکلات مردم اقدام شود و دولت با همه وجود در خدمت مردم عزیز است.

رییس‌جمهور با اشاره به مشکلات منطقه بشاگرد هم، گفت: منطقه بشاگرد از اولویت‌های سفر دولت است. تا وقتی مشکلات شما وجود داشته باشد به این منطقه سفر می‌کنم تا به عنوان خدمتگزار بتوانم گره‌گشای مشکلات شما باشم. هیچ منتی هم نداریم. نوکری شما مایه افتخارم است.

وی تاکید کرد: تهدید دشمنان نتوانست ما را از اهداف‌مان باز دارد و همچنان بر آرمان‌های بلندمان تاکید می‌کنیم. انتهای پیام