شنبه 29 اردیبهشت 1403

تولید گندم آرادان امسال 18 هزارتن برآورد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تولید گندم آرادان امسال 18 هزارتن برآورد شد

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی آرادان افزود: برآورد برداشت گندم این شهرستان امسال بیش از 18 هزارتن است.

امیرحسین شاه‌حسینی روز چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: برداشت خوشه‌های طلایی گندم امسال از سه هزار و 600 هکتار گندمزارهای شهرستان آرادان آغاز شد.

وی گفت: میانگین تولید گندم در شهرستان 2.5 تن در هر هکتار است و سیوند، پارسی و رخشان، مهمترین ارقام کشت‌شده در گندمزارهای آرادان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برداشت گندم از پانزدهم خرداد در آرادان آغاز شد، افزود: کار برداشت گندم در این شهرستان تا دهم تیرماه ادامه دارد.

شاه‌حسینی اظهار داشت: 6 دستگاه کمباین بومی و 21 دستگاه کمباین مهاجر کار برداشت گندم و جو را در این شهرستان بر عهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی آرادان افزود: در این زمینه 10 تیم برداشت متشکل از کارشناسان مجرب در مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان بر کار برداشت، تنظیم کمباین‌ها و خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نظارت دارند.

وی به برخی از اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان آرادان اشاره کرد و گفت: توزیع بذر اصلاح‌شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی نظیر کلاس‌های آموزشی ترویجی و اطلاع‌رسانی برای سم‌پاشی به‌موقع علیه عوامل خسارت‌زای گیاهی، پیگیری در زمینه اعمال مدیریت بهینه تغذیه گیاهی، اجرای مزرعه تحقیقی و ترویجی مقایسه ارقام گندم و انتقال‌یافته‌های نوین به کشاورزان و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، برخی از اقدامات انجام شده برای کمک به کشاورزان آرادانی بود.

*س_برچسب‌ها_س*