جمعه 30 شهریور 1403

تو پدر نسل طلایی فوتبال پرتغالی کارلوس / پیام تبریک اینفانتینو برای دکتر کارلوس کی‌روش (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
تو پدر نسل طلایی فوتبال پرتغالی کارلوس / پیام تبریک اینفانتینو برای دکتر کارلوس کی‌روش (عکس)

کارلوس کی‌روش امروز مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد و رئیس فیفا در پیامی ویدیویی ضمن ستایش از خدمات کی‌روش به فوتبال، به او تبریک گفت.

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش سرمربی کهنه‌کار پرتغالی که سالها در باشگاه‌ها و تیم‌های ملی در چهار گوشه دنیا فعالیت کرده و چندین سال هدایت تیم ملی ایران را هم بر عهده داشت امروز در کشورش پرتغال به پاس سالها خدمت به ورزش و فوتبال دکترای افتخاری دریافت کرد.

کی‌روش که از طرف دانشگاه لوسوفونا برای دریافت این مدرک دکترای افتخاری فراخوانده شده بود بعد از حضور در صحنه و دریافت مدرکش صحبتهایی داشت و گفت:" از فدراسیون فوتبال پرتغال به دلیل این فرصت و به دلیل اینکه به من افتخار داد تا هدایت تیم ملی کشورم را بر عهده داشته باشم سپاسگزارم".

کی‌روش در ادامه از ساخت خانه تیمهای ملی در پرتغال و نقشی که در توسعه آکادمی‌های فوتبال در باشگاه‌های این کشور داشته به عنوان میراث اصلی خود در کشورش یاد کرد. او در نهایت گفت:" وقتی امروز به فوتبال پرتغال نگاه می‌کنم لبخند رضایت روی لب‌هایم می‌نشیند و همین مرا بس".

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از طریق تماسی ویدیویی در مراسم اهدای دکترای افتخاری به کی‌روش شرکت کرد و ضمن ستایش از او گفت:" پرتغال‌ها سالها است که از تاثیرگذاران بر دنیای فوتبال است و کارلوس کی‌روش در خط مقدم تلاشهای پرتغال بوده است. کارلوس در 11 کشور و در 5 قاره مربی‌گری کرده و هدایت 7 تیم ملی را بر عهده داشت. پر بیراه نیست اگر او را پدر نسل طلایی فوتبال پرتغال لقب بدهیم. تبریک می‌گویم کارلوس. این دکترای افتخاری شایسته تو است. به خاطر همه کارهایی که برای این ورزش، ورزش خودت، کردی از تو متشکرم".

تو پدر نسل طلایی فوتبال پرتغالی کارلوس / پیام تبریک اینفانتینو برای دکتر کارلوس کی‌روش (عکس) 2
تو پدر نسل طلایی فوتبال پرتغالی کارلوس / پیام تبریک اینفانتینو برای دکتر کارلوس کی‌روش (عکس) 3