دوشنبه 16 مهر 1403

تکرار سناریوی اوکراین در خاورمیانه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تکرار سناریوی اوکراین در خاورمیانه

اوراسیا ریویوبا انتشار گزارشی مدعی شد، روسیه از جنگ در اوکراین به عنوان «عملیات نظامی ویژه» یاد کرد؛ عملیاتی که 24 فوریه 2022 بلافاصله پس از تصویب شورای فدراسیون و دومای ایالتی (هر دو مجلس قانونگذار) آغاز شد.

اوراسیا ریویوبا انتشار گزارشی مدعی شد، روسیه از جنگ در اوکراین به عنوان «عملیات نظامی ویژه» یاد کرد؛ عملیاتی که 24 فوریه 2022 بلافاصله پس از تصویب شورای فدراسیون و دومای ایالتی (هر دو مجلس قانونگذار) آغاز شد. مسکو از آن زمان تاکنون «ابتکارات صلح» ارائه شده توسط چین، آفریقای جنوبی و بسیاری دیگر را بررسی کرده اما بدان تن نداده است. هرچند در شرایط کنونی برزیل و هند به دنبال برگزاری نشست صلح هستند، همزمان اسرائیل، قطعنامه «دو دولت» سازمان ملل را کاملاً کنار زده است. ایالات متحده از سال 1948، به اشکال مختلف از این بازیگر حمایت کرده است. تصور عمومی این است که در طول قرن بیستم، به ویژه در جریان جنگ سرد، ایالات متحده اسرائیل را به عنوان متحدی حیاتی در برابر دشمنانی مشترک مانند نازیسم و کمونیسم ترسیم کرد. علاوه بر این، واشنگتن سالانه حدود 3.8 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اسرائیل قرار داده است. بر این اساس و بدون تردید، اسرائیل نماینده منافع استراتژیک ایالات متحده در منطقه است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «بازی یک بام و دو هوای روسیه در خاورمیانه / معنای رویارویی اسرائیل و حماس برای پوتین» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.