یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

تکرار پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تامین مالی بورس و بانک مرکزی!

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
تکرار پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک تامین مالی بورس و بانک مرکزی!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، احسان خاندوزی در نهمین همایش مالی اسلامی از آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه از یک ماه دیگر خبر داد و گفت: واجب است در برنامه هفتم عقب افتادگی‌ها در بخش‌های مختلف از جمله موضوع بهره‌وری، شمول مالی و عدالت اقتصادی جبران شود.

وی افزود: ابتدای دهه 90 عقب ماندگی‌هایی با کشورهای اسلامی در صنعت مالی وجود داشت اما سال 2023 در شاخص‌های تامین مالی اسلامی رتبه سوم کسب شد. با وجود چند سال رکود در تحولات، ابزارها و نهادها در حوزه صنعت ملی، جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند گره گشا باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: انجمن مالی اسلامی به پیشنهادهای کاربردی نیاز دارد که در این راستا پیشنهاد می شود کارگروه مشترک بین بورس و بانک مرکزی و سایر اضلاع حاضر در تامین مالی ایجاد شود و سیاست‌گذاری مبتنی بر پیشنهادات ارایه شده در این کارگروه باشد. (این در حالی است که چند سال پیش چنین پیشنهادی مطرح اما عملی نشده بود!)

به گفته خاندوزی، اردیبهشت سال آینده پیشنهادات سیاسی ارایه شده در همایش مالی اسلامی و سال اول برنامه هفتم مورد بررسی قرار می‌گیرد تا ایده های کارشناسی شده مورد اجرا قرار بگیرد. باید بیشتر از این از ظرفیت نخبگانی انجمن مالی اسلامی استفاده کرد.