شنبه 8 اردیبهشت 1403

تکفیری‌ها ساخته و پرداخته استعمار هستند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تکفیری‌ها ساخته و پرداخته استعمار هستند

آیت الله نریمانی گفت: تکفیری‌ها ساخته و پرداخته استعمار هستند و یکی از اقداماتشان پرورش اشخاصی است که دین جدیدی را که با اصول قرآن سازگاری ندارد، بسازند و آن را ترویج دهند درست همانند داعش.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله امان نریمانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در سیزدهمین وبینار از سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت، گفت: ما در جامعه گسترده‌ای قرار داریم که اختلاف جز یکی از ارکان آن است و این یک مسئله طبیعی است، اما این دلیل نمی‌شود که مسلمانان به تفرقه بگرایند.

وی افزود: با ظهور جوامع بشری ما شاهد اختلافات ناچیز بر سر مسائلی همچون ارث و... بوده ایم، اما با پیشرفت آن اختلافات هم گسترش پیدا کرد و پیامبران الهی از سوی خداوند ماموریت یافتند تا به این اختلافات پایان دهند و شریعت الهی را ترویج کنند، باید گفت خداوند متعال مسلمانان را با یک دین واحد آفریده است؛ بنابراین وظیفه ما مسلمانان است تا از آن پیروی کنیم چراکه در قرآن کریم آمده است که دین مقبول نزد خدا، اسلام است.

آیت الله نریمانی ادامه داد: باید این علت را بیابیم که مسلمانان چگونه با وجود یکسانی خدا، دین و قرآن امروز دچار تفرقه شده اند؟ مقصود این نیست که اختلافات وجود نداشته باشد چراکه چنین مسئله‌ای غیر ممکن است، اما باید با وجود برخی از اختلافات جزئی مسلمانان با یکدیگر همراه و همدل باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اصل اولیه و اساسی در اسلام پیروی از قرآن کریم است و پس از آن سنت رسول الله (ص)؛ قرآن کریم در سوره نساء آیه 94 می‌فرماید:‌ای اهل ایمان، چون در راه خدا (برای جهاد با کفار) بیرون روید (در کار دشمن) تحقیق و جستجو کنید و به آن کس که اظهار اسلام کند و به شما سر تسلیم فرود آورد نسبت کفر مدهید.

آیت الله نریمانی اظهار کرد: تکفیری‌ها ساخته و پرداخته استعمار هستند و وظیفه اصلی شان ایجاد اختلاف و تفرقه در بین امت اسلامی است و یکی از اقداماتشان این است که اشخاصی را تربیت کنند و دین جدیدی را که با اصول قرآن سازگاری ندارد بسازند و آن را ترویج دهند درست همانند داعش. وی ادامه داد: همه ما میدانیم که قرآن کریم مبتنی بر استدلال و برهان است و مسلمانان همواره بر اصل آزادی اندیشه و آزادی تفکر تکیه دارند؛ بنابراین علمای اسلام از همان ابتدا تمام تلاششان این بوده است که جوامع اسلامی را متحد و همگام سازند، علمایی همچون علامه شرف الدین، شیخ شلتوت و....

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در جهان اسلام دو مذهب وجود دارد که مورد مقبولیت عام مسلمانان قرار دارد، آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) احیاگر دین خدا در قرن حاضر بوده اند، رهبر معظم انقلاب اسلامی با همه وجود در راه اسلام گام بر میدارند و در تلاش هستند تا امت اسلامی را متحد و یکی کنند؛ هیچگاه از کلام ایشان این جمله بیان نشده است که همه شیعه شوند یا همه اهل سنت ایشان همواره تاکید کرده اند که ضمن داشتن اختلافات با یکدیگر برادر باشید و به مقدسات یکدیگر اهانت نکنید.

وی در پایان گفت: همه امت اسلامی باید بدانند که دین خدا فقط یکی است و آنهم اسلام است و همانطور که می‌دانیم مذاهب مختلفی وجود دارد که در چهارچوب کتاب و سنت تعریف شده است لذا مسلمانان نباید به مذاهب دروغین روی آورند.