پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مسائل جدیدی در خانواده‌ها ایجاد کرده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مسائل جدیدی در خانواده‌ها ایجاد کرده است

تهران - ایرنا - مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورود تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، مسائل نوپدیدی در خانواده ها ایجاد کرده و تهدیدات فراوانی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت ورزش و جوانان، اعظم کریمی در اختتامیه ششمین دوره ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در سال جاری که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، با تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این دوره اظهار داشت: در طول این دوره بیشتر موضوعات مربوط به خانواده مطرح شد.

وی با بیان اینکه دوره‌های ملی دانش‌افزایی مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده فرصتی برای معرفی اساتید توانمند در استان‌هاست، گفت: در این دوره‌ها استعدادها و چهره‌های علمی ارزشمندی در حوزه روانشناسی و مشاوره کشف شدند.

کریمی افزود: اساسا محور فعالیت های مراکز مشاوره ازدواج و خانواده علاوه بر مشاوره ازدواج، مقولات اهمیت تشکیل خانواده، ترویج فرزندآوری و نحوه مواجهه والدین با فرزندان و تحکیم خانواده است که به این مقوله ها در این دوره پرداخته شد و مشاوره ازدواج در بستر فرهنگ ایرانی - اسلامی نیز از بخش های متمایز این دوره بود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان همچنین با بیان اینکه سرفصل این دوره ها بر اساس نظرسنجی از شرکت کننده ها انتخاب می‌شود، اظهار داشت: رضایت شرکت‌کنندگان حاکیست که توانستیم مباحث مورد نیاز امروز مشاوران و روانشناسان را در این دوره ها پوشش دهیم.

وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته، این دوره ها تا پایان سال تداوم داشته و بر اساس نیازسنجی، سرفصل هایی را برای این دوره ها انتخاب کردیم و در عین حال از پیشنهادات همه عزیزان برای هر چه بهتر برگزار شدن دوره ها نیز استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان افزود: یکی دیگر از مزایای این دوره‌ها این است که ما این امکان را برای همه فارغ التحصیلان، کارشناسان و مشاوران سراسر کشور که با مقولات ازدواج و خانواده سر و کار دارند، به صورت کاملا رایگان فراهم کردیم و استقبال فراوانی هم صورت گرفت که ما را بر آن داشت تا این دوره ها را هر چی پرمحتواتر ادامه دهیم.

کریمی با بیان اینکه ورود تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، مسائل نوپدیدی در خانواده ها ایجا دکرده، اظهار داشت: تهدیدات فراوانی بنیان خانواده ها را نشانه گرفته که امید است، در کنار هم و با حمایتی که دولت از مراکز مشاوره می کند، بتوانیم خدمات مورد نیاز در این زمینه را به مردم ارائه و از ورود آسیب های متعدد به خانواده به ویژه طلاق جلوگیری کنیم.

به گفته وی، دوره های ملی دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده فرصتی برای معرفی اساتید بسیار خوب و توانمند در استان ها است و در این دوره ها استعدادها و چهره های علمی خوبی در حوزه روانشناسی و مشاوره کشف شدند که امید است، این سنت خوب همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از 450 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز وزارت ورزش و جوانان در سراسر کشور جهت کاهش و رفع اضطراب ناشی از شیوع کرونا ویروس، اختلاف و ناسازگاری زوجین و فرزندان و مشاوره‌های قبل از ازدواج به منظور انتخاب آگاهانه فعالیت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*