سه‌شنبه 3 مهر 1403

جابجایی 7 میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جابجایی 7 میلیون و 600 هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا نهم فروردین

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید کمال هادیان‌فر - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در یک گفت‌وگو تلویزیونی با اشاره به سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی، گفت: بیش از 370 میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی 24 اسفندماه 1402 تا پنج شنبه نهم فروردین ماه در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن در محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است...

به گزارش خبرگزاری دانشجو، سید کمال هادیان‌فر - معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی - در یک گفت‌وگو تلویزیونی با اشاره به سفرهای نوروزی و میزان ترددهای استانی، گفت: بیش از 370 میلیون تردد از ابتدای طرح نوروزی یعنی 24 اسفندماه 1402 تا پنج شنبه نهم فروردین ماه در جاده‌های سراسر کشور ثبت شده که بیشترین آن در محورهای مازندران، گیلان، قم، شیراز، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور به ثبت رسیده است و بیش از 60 درصد از این سفرها را سفرهای نوروزی بین استانی تشکیل می‌دهد.

هادیان‌فر افزود: آمارها حاکی از آن است که بیش از 7 میلیون و 600 هزار نفر از هموطنان از ناوگان عمومی کشور استفاده کردند که بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر از این میزان از طریق ناوگان جاده‌ای و اتوبوس‌ها جابه‌جا شده اشت. همچنین تلاش شد تا عرضه بلیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بدون مشکل و با رعایت عدالت انجام شود.

مشهد اولین مقصد سفرهای ریلی

وی ضمن اشاره به میزان استفاده از قطار توسط مسافران نوروزی اظهار کرد: 994 هزار نفر از هموطنان برای سفرهای نوروزی از قطار استفاده کردند که شهر مشهد اولین مقصد بوده است.

استقبال مردم از اتوبوس و شناورهای دریایی برای سفرهای نوروزی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس در ایام نوروز بیشتر از دیگر روش های حمل و نقل بود، خاطر نشان کرد: پس از اتوبوس، بیشترین تمایل استفاده از شناورهای دریایی بوده و بیش از 4 میلیون و 300 هزار نفر از شناورها برای سفر یا به صورت تفریحی استفاده کرده اند.

افزایش 27 درصدی سفرهای هوایی در نوروز 1403

هادیان فر گفت: بیش از یک میلیون و 387 هزار نشست و برخاست هوایی در 56 فرودگاه کشور ثبت شده و بیش از 380 هزار مسافر نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند. بنابراین میزان استفاده از ناوگان هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش داشته است.

وی در پایان افزود: سفرها در 4 روز گذشته نسبت به اوایل فروردین ماه 15 درصد افزایش یافته و شرایط جوی و شروع ماه مبارک رمضان موجب شده بود که سفرهای اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش یابد.