شنبه 14 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری مهر

مخرج مشترک به دست آمده از اهداف آشکار دشمنان انقلاب و همسو شدن ناآگاهانه و آگاهانه برخی از منتسبین به جریان سیاسی اصلاحات در کشور، نمونه بارزی از بی توجهی به لزوم مرزبندی با دشمنان است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان در آستانه توافق در مذاکرات رفع تحریم‌ها، هم‌سو با مقام‌های آمریکایی و محافظه‌کاران این کشور، موج تازه ایران‌هراسانه‌ای را علیه کشورمان پیش می‌برند؛ موجی که بر بیانیه وزارت دادگستری آمریکا و ادعای تلاش ایران برای ترور مقام‌های پیشین ولت آمریکا استوار است.

خبرگزاری دانا

جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا گفت که دفاعیات ترامپ پس از بازیابی اسناد طبقه بندی شده توسط اف بی آی از املاک او سطح واقعی ناامیدی را نشان می دهد.

وب‌گاه عصر ایران

کریمی قدوسی گفت: اگر در سیاهه جمهوری اسلامی افرادی تحریم شده باشند مانند پمپئو و ترامپ و امثال این‌ها به خاطر آن جنایتی است که رسماً انجام دادند و مسئولیت آن را پذیرفتند؛ برای ترور شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی. با این فرض جمهوری اسلامی نیازی به اعزام یک پاسدار به قلب دشمن ندارد.

وب‌گاه تابناک

اتهام زنی‌ها، لفاظی‌ها و شگردهای تبلیغی اخیر آمریکایی‌ها در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد که آن‌ها در تلاش‌اند تا برای فرار از لغو تحریم‌ها، مقصرنمایی ایران و نهایتاً به زانو درآوردن تیم مذاکره‌کننده کشورمان بازهم به تله‌گذاری‌های جدید و اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی روی بیاورند.

وب‌گاه عصر ایران

«تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس هم در پیامی توییتری نوشت: «رهبران ایران چندین دهه است که خواستار قتل سلمان رشدی هستند. ما می‌دانیم آن‌ها تلاش می‌کنند امروز مقام‌های آمریکایی را نیز ترور کنند. بایدن باید فوراً به مذاکره با این رژیم تروریست پایان دهد».

وب‌گاه عصر ایران

از یک سو می‌خواهند با نفی برجام وحدت صوری و ظاهری خود را حفظ کنند، ولی باید هزینه بسیار سنگین فقدان برجام را بدهند که در این صورت تندرو‌ها خود را کنار می‌کشند و هزینه را بر دوش حکومتی‌ها می‌اندازند تا بعدا خودشان روی کار بیایند.

وب‌گاه مشرق نیوز

اتهام زنی‌ها، لفاظی‌ها و شگردهای تبلیغی اخیر آمریکایی‌ها در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای نشان می‌دهد که آن‌ها در تلاش‌اند به تله‌گذاری‌های جدید و اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی روی بیاورند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دو دسته تاکید دارند که با ترور رشدی فرمان امام اجرایی شده است. از یک سو، تندروهای خارج‌نشین و البته مخالفان جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند با دمیدن بر ایران‌هراسی، این ظن را با خبرها و حتی انتساب‌های مختلف به ضارب، تقویت کنند که ضارب اگرچه ایرانی نبوده اما تحت آموزه‌های ایران قرار گرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازندگی نوشت: اکنون دو دسته تاکید دارند که فرمان امام اجرایی شده است. از یک سو، تندروهای خارج‌نشین و البته مخالفان جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند با دمیدن بر ایران‌هراسی، این ظن را با خبرها و حتی انتساب‌های مختلف به ضارب، تقویت کنند که ضارب اگرچه ایرانی نبوده اما تحت آموزه‌های ایران قرار گرفته است. از دیگر سو، عده‌ای در داخل که احیای برجام را نزدیک می‌بینند، با ابراز خوشحالی از اجرایی شدن...

وب‌گاه 55 آنلاین

"مارک دوبوویتز" مدیرعامل بنیاد محافظه کار دفاع از دموکراسی ها نیز در توییتی نوشت: "سکوت بایدن در واکنش به تلاش برای قتل سلمان رشدی به طور فزاینده ای نتیجه یک چیز به نظر می رسد: بیچارگی برای بازگشت به توافق با ایران. استیصال آمریکا تجاوز رژیم (ایران) را افزایش می دهد."

وب‌گاه عصر ایران

این عملیات شامل افزایش آمادگی در مقابل حملات الکترونیکی احتمالی به وزارتخانه ها و سازمان های اصلی اداری امریکا و آماده باش نیروهای گارد دریایی و مرزبانی این کشور برای مقابله با هر گونه تهدید انتقام جویانه بود.

وب‌گاه عصر ایران

"مارک دوبوویتز" مدیرعامل بنیاد محافظه کار دفاع از دموکراسی ها نیز در توییتی نوشت: "سکوت بایدن در واکنش به تلاش برای قتل سلمان رشدی به طور فزاینده ای نتیجه یک چیز به نظر می رسد: بیچارگی برای بازگشت به توافق با ایران. استیصال آمریکا تجاوز رژیم (ایران) را افزایش می دهد."

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به نوشته فیتزپاتریک، نقطه گیر باقیمانده مربوط به درخواست ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) است که تحقیقات خود را در مورد ذرات اورانیومی که آژانس [مدعی است] در سه سایت در سال 2019 پیدا کرده است، پایان دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان برخی سناتورهای آمریکا با طرح ادعاهایی علیه ایران در رابطه با حمله اخیر به سلمان رشدی تلاش کردند مذاکرات دولت بایدن برای احیای برجام را زیر سوال ببرند.

وب‌گاه تابناک

ایران 32 استان می‌شود، نسخه‌نویسی الکترونیکی منشی‌ها!، صوفی از احتمال کاندیداتوری عارف می‌گوید، حساب کشی از وام‌های بانکی، موتورسیکلت علت 42 درصد فوتی‌های تصادفی، عرضه قطره چکانی لوازم خانگی برای گرانی مجدد، رونمایی از حقیقتِ خانه ترامپ، تاجزاده در دادگاه سکوت کرد و روی خوش بازار‌ها به چشم‌انداز توافق از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.