یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری مهر

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مکانیسم ماشه به معنی پایان برجام است؛ ولی همین موضوع مجددا در کاخ سفید و یا برخی از افرادی که پیش‌تر جزو دولت دونالد ترامپ بودند، مورد اختلاف است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در گزارشی نوشت: رجوع امریکا به «مکانیسم ماشه» اگرچه با هدف جبران مافات شکست در به تصویب رساندن قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران صورت گرفت اما مخالفت یکپارچه اروپا و سایر شرکای برجام سبب شد روندی که به نظر می‌رسید ممکن است به دلیل وجود اختلافات کلان به روندی کند و فرساینده دچار شود، در نطفه خفه شده و بخش قابل توجهی از راه را تنها در چند ساعت بپیماید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - درخواست احیای تحریم های ایران از سوی آمریکا با توجه به ناکامی هفته های گذشته گرچه قابل پیش بینی بود اما این سوءتفسیر تازه ناقض مستمر برجام، آزمون بزرگ اعضای شورای امنیت در حفظ قواعد حقوق بین الملل خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر خارجه آمریکا با حضور روز پنجشنبه اخیر در مقر سازمان ملل، شاید به عنوان آخرین تیر ترکش کارزار انتخاباتی ترامپ و در ادامه روند فشار حداکثری علیه ایران، ماشه تفنگ سیاسی و بدون مبنای حقوقی برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه را یران کشید.

وب‌گاه مشرق نیوز

آمریکا و اروپا خیال می‌کردند چنان در روند اجرای برجام، ایران را ضعیف و خلع‌سلاح می‌کنند که در سررسید لغو تحریم‌های تسلیحاتی، رمقی برای ایران نمانده باشد.

خبرگزاری ایسنا

متن کامل نامه اخیر وزیر امور خارجه به رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - برای رئیس جمهور آمریکایی که خروج از توافقات بین المللی را با امضای درشت مقابل دوربین‌های تلویزیونی می‌گیرد و آن را اقدامی موثر برای تحقق شعار «اول آمریکا» و کاهش هزینه‌های بین المللی ایالات متحده می‌بیند، از کار انداختن مکانیسم‌های حقوقی، نهادها و در کل، نظام بین الملل برساخته و برخاسته از جنگ جهانی دوم نیز می‌تواند ابزاری برای مین گذاری بر سر راه رقیب انتخاباتی باشد.

خبرگزاری میزان

متن فارسی گزاره برگ نامه وزیر امور خارجه به رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی دستگاه دیپلماسی منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - متن فارسی «گزاره برگ نامه» اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های ملل متحد، علیه ایران منتشر شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

متن فارسی «گزاره برگ» نامه اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های ملل متحد، علیه ایران منتشر شد.

خبرگزاری مهر

متن فارسی گزاره برگ نامه وزیر امور خارجه به رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی دستگاه دیپلماسی منتشر شد.

خبرگزاری ایسنا

متن فارسی «گزاره برگ» نامه اخیر وزیر امورخارجه کشورمان به رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تلاش آمریکا برای اعمال مجدد تحریم های ملل متحد، علیه ایران منتشر شد.

خبرگزاری میزان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورا و جامعه بین‌المللی رد شود.

خبرگزاری ایسنا

وزیر امور خارجه در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدام غیرقانونی ایالات متحده آمریکا برای سوءاستفاده از سازوکارهای مندرج در توافق هسته‌ای برای احیای تحریم‌های ایران را مردود دانسته و تأکید کرده است که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و از همین رو این اقدام آمریکا باید از سوی شورا و جامعه بین‌المللی رد شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در نامه به رئیس شورای امنیت تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد.