یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

وب‌گاه تابناک

اگر این توان نظامی شکل نمی‌گرفت، بی‌شک امروز سامانه‌های ضدهوایی وجود نداشت که از پهپاد‌های مدرن آمریکایی تا پایگاه‌های آن‌ها را هدف قرار دهد. همین توان نظامی باعث شده که اکنون آمریکا و متحدانش حتی جرات طرح سناریوی حمله به ایران را نداشته باشند...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمتر از سه ماه بعد از انتشار کتاب جنجالی و افشاگر "اتاق اتفاق" توسط جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ، حالا وزارت دادگستری آمریکا پرونده‌ای برای تحقیق درباره کتاب این کتاب باز کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

شاید تصمیم گیری‌های اشتباه ترامپ بر همگان علنی شده باشد، اما وزیر خارجه این کشور هم بر سیاست‌های وی بی تاثیر نبوده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل آمریکا گفت: از آنجایی که ترامپ تجربه‌ای در حوزه سیاست خارجی نداشته است، بیشتر از روسای جمهور قبلی به مشاورانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، متکی شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دونالد ترامپ که حالا تنها حدود 7 هفته تا روز انتخابات 2020 برای رقابت سخت با جو بایدن رقیب دموکرات خود زمان دارد، علاوه بر مشکلات فزاینده ای که در زمینه شیوع گسترده ویروس کرونا، ناآرامی های خیابانی در اعتراض به تبعیض نژادی و مصائب فراوان مرتبط با حوزه سیاست و روابط خارجی آمریکا روبرو است، این روزها در مخصمه کتابهای افشاگر نیز گرفتار شده و شرایط برای او در آستانه انتخابات...

خبرگزاری مهر

اولسی یازچی گفت: مجاهدین خلق با دعوت مردم آلبانی به این کشور نیامده‌اند بلکه در سال 2016 توسط اوباما به آلبانی تحمیل شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس ارشد مسائل آمریکا با بیان این که ترامپ از بحران‌های نژادی و آشوب‌های حاصل از آن بهره‌برداری انتخاباتی می‌کند، گفت: همزمان با گسترش خشونت‌ها و آسیب‌های ناشی از آن، شعار «نظم و قانون» انتخاب کرده و دموکرات‌ها و کمپین بایدن را عامل بی‌ثباتی‌ها معرفی می‌کند.

خبرگزاری مهر

کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» نوشته جان بولتون با ترجمه وحیدرضا نعیمی توسط انتشارات بدرقه جاویدان منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و جهان با بیم و امید در حال نظاره این دور از رقابت‌هاست تنها به خاطر اینکه از یکجانبه گرایی های دولت ترامپ به ستوه آمده و خواستار بازگشت دیپلماسی بجای رویکرد فشار است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سارا سندرز سخنگوی سابق کاخ سفید روز سه شنبه در مورد افشاگری‌های جدید خود علیه دونالد ترامپ گفت که انتقادهای من نسبت به دیگر افراد ناراضی صادقانه‌تر است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین الملل گفت: ناکامی های ترامپ در مقابله با شیوع کرونا، تبعیض نژادی و مسکلات اقتصادی موجب سلب اعتماد مردم آمریکا از ترامپ شده و فشارها بر ایران هم دستاوردی در انتخابات آتی این کشور برای او نخواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری آمریکا مشاور پیشین امنیت ملی خود را به خاطر روایتی که از رابطه او با رهبر کره شمالی مطرح کرده، «احمق» توصیف کرد.

خبرگزاری میزان

یک منبع آگاه ضمن توضیح درباره ممانعت گرجستان از ورود کامیون و ترانزیت‌های ایرانی به این کشور گفت: پس از سفر جان بولتون به گرجستان، هجمه‌ها به ایران، بدون اینکه تبلیغی صورت بگیرد آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اگرچه دو سال است از ماجرای توهین رئیس‌جمهوری آمریکا به سربازان جان‌باخته این کشور در جنگ جهانی اول می گذرد، اما مطرح شدن آن در زمان کنونی و براه افتادن جنجالی دیگر در فاصله کوتاه تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور، می‌تواند احتمال پیروزی او را کاهش دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خروج آمریکا از نهادها و توافقات مهم جهانی اکنون با تحریم مقام‌های دیوان کیفری بین‌المللی تکمیل شده‌است. به اعتقاد تحلیلگران، دولت ایالات متحده با این اقدامات در راستای مرگ نظم جهانی و نابودی موقعیت خود گام برمی‌دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جمهوری اسلامی ایران در روزهای جاری میزبان وزیر امور خارجه سوئیس است؛ کشوری دارای یک قرن روابط دوستانه با ایران که به رغم کارشکنی آمریکا در قبال برجام، همکاری مثبتی در فعال سازی کانال مالی با تهران داشته و در روند مذاکرات هسته‌ای، حسن نیت از خود نشان داده است.