یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تارنمای شبکه خبری الجزیره نوشت: در حالی که زمان زیادی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور همچنان بر سیاست سلطه جویانه و جنگ طلبانه خود تاکید دارد اما چرخشی کامل در موضع خود نسبت به مسائل حقوق بشر داشته است و به یکباره از نگرانی های خود درمورد وضعیت مسلمانان دنیا سخن می گوید که به عقیده متخصصان ترفندی برای مغلوب...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حالی که «امیرعلی ابوالفتح» مهمان میزگرد ایرنا اعتقاد دارد مجلس سنا است که قدرت مانور رئیس‌جمهوری آتی آمریکا را تعیین می‌کند «اسماعیل گرامی مقدم» می‌گوید نظام سیاسی آمریکا ریاستی است و رئیس‌جمهور توان تصمیم‌گیری بالایی دارد.

خبرگزاری مهر

چاپ ششم کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» شامل خاطرات جان بولتون، همراه با چندعنوان دیگر از آثار انتشارات امیرکبیر منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک دیپلمات پیشین با بیان اینکه ایران باید برای هر شرایطی سناریوها و برنامه اقدام داشته باشد، تاکید کرد: علی رغم تفاوت‌هایی‌که جو بایدن و دونالد ترامپ دارند، ایران نباید به پیروزی یا شکست یک فرد در انتخابات آمریکا دلخوش باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» نوشته مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا نکوهش نامه‌ای از بی‌تدبیری‌های ترامپ در سیاست خارجی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دولتمردان آمریکایی قصد دارند با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌شان، تحریم‌های ایران را به طور یکجانبه اجرا کنند. در این میان مسوولان سیاست خارجی ایران با اتخاذ واکنشی قاطع و در عین حال هوشمندانه می‌کوشند تا ضمن اثبات حقانیت ایران در موضوع هسته‌ای، چهره واقعی و استکباری دولتمردان آمریکا را در عرصه جهانی آشکار سازد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دنبال اقدام ناشی از استیصال دولت دونالد ترامپ مبنی بر ادعای بازگشت همه تحریم های سازمان ملل علیه ایران، مطرح ترین رسانه های آمریکایی به صراحت به شکست دیپلماسی دونالد ترامپ در برابر ایران اذعان کردند و نوشتند این واشنگتن بود که منزوی شد، نه ایران.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - همزمان با نمایش اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و ادعای آن کشور در مورد «بازگشت تحریم‌های سازمان ملل متحد» علیه ایران، موجی از انتقادات و ایرادهای حقوقی از سوی تحلیلگران، گروه‌ها و رسانه‌ها نسبت به این اقدام زورگویانه به راه افتاده است.

خبرگزاری ایسنا

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا مدعی شد که تلاش ناکام ترامپ برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باعث تضعیف اقدامات این کشور علیه فعالیت های هسته ای ایران شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ با خروج از برجام خود را خلع سلاح کرده است، گفت: اقدام آمریکا ممکن است به قطبی سازی بیشتر مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت و تضعیف این شورا منجر شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه با بیان اینکه محدودیتهای تسلیحاتی ایران در پایان ماه اکتبر تمام می شود، گفت: آمریکایی‌ها خودشان هم می‌دانند که ادعای آنها در زمینه برگرداندن قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت علیه ایران باطل است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمریکا و دولتمردان آن در ماه‌های اخیر شکست‌های دیپلماتیک بسیاری را در برابر ایران متحمل شدند به گونه‌ای که در این میان تنها راه برای افزایش اعتبار جهانی را فعال کردن مکانیسم ماشه یا بازگشت تحریم‌ها دانستند، غافل از اینکه این عمل با مخالفت اعضای شورای امنیت مواجه خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «دونالد ترامپ» که بارها از شورای امنیت با دست خالی برگشته، اینک در میان موجی از مخالفت‌ها، بر اجرای «مکانیسم ماشه» و اعمال مجدد تحریم‌های شورای امنیت پافشاری می‌کند؛ مکانیسمی که به دلایلی چون حمایت جهانی از برجام، تعهدپذیری ایران در توافق و خروج آمریکا از آن عملا از دستان رئیس‌جمهوری این کشور خارج شده‌است.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - محافل سیاسی در آمریکا می گویند که با توجه به عملکرد ضعیف "مایک پمپئو" بعید خواهد بود در صورت پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، وی در وزارت خارجه ماندگار شود.