یک‌شنبه 15 مهر 1403

جان بولتون

جان بولتون

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - رقابت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در 16 روز مانده به پایان رای‌گیری با گردهمایی‌های پیاپی ترامپ دنبال شد، جایی که او از برچسب "خطر امنیت ملی" علیه رقیب دموکرات خود استفاده کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شمارش معکوس برای لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران در حالی امروز به پایان رسید که آمریکا با کارشکنی‌های دوساله خود از طریق کانال‌های مختلف از تمدید تحریم‌های مذکور ناتوان ماند؛ ناکامی که از دستاوردهای برجام و تیزبینی رایزنان هسته‌ای در تدوین مفاد حقوقی در متن برجام و قطعنامه 2231 حکایت دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید گفت: آمریکا امروز نسبت به قبل از ریاست جمهوری ترامپ "ایمن‌تر" نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شمارش معکوس برای رسیدن موعد لغو تحریم های تسلیحاتی ایران آغاز شده و دولت دونالد ترامپ که تقلای بسیاری برای مانع شدن در برابر این رویداد مهم و حاصل برجام انجام داده بود، حالا تنها در فاصله حدود دو هفته مانده به انتخابات، ناکامی دیگری را در فهرست سیاه ناکامی‌های سریالی او در برابر جمهوری اسلامی ایران شاهد خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسایل حقوق بین‌الملل گفت: اگر بهره‌برداری سیاسی و بین‌المللی خوب و کافی از رفع محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت توسط اعضای شورا و اعضای برجام انجام گیرد ولو این که کشورها سلاحی به ایران نفروشند یا از ایران نخرند، این مساله می‌تواند در دومینوی شکست ترامپ در انتخابات موثر باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دنیل دی‌پتریس تحلیلگر ارشد نشریه آمریکایی «نشنال‌اینترست»، در تارنمای «ریسپانسیبل استیت کرافت» نوشت: پیدایش کمپین اعمال فشار حداکثری توسط جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ، براساس روایتی ساده‌انگارانه، اما جذاب رخ داد: ایران طرح‌های بزرگی در مورد خاورمیانه دارد. از آنجایی که نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده از پیش در چنین توهمی به سر...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - حدود سه هفته تا آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و جمهوری خواهان همچنان در مورد این انتخابات اظهارنظرهایی داشته‌اند. نتایج نظرسنجی ها و وضعیت جسمانی ترامپ و مسئله کرونا همچنان جزو اخبار مهم انتخاباتی هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید ضمن هشدار در مورد تصمیمات دونالد ترامپ با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات 2020 گفت: وی با ارعاب و انکار با واقعیت‌های جهان برخورد می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه تجارت در سرمقاله امروز خود نوشت: در حالی دولت ترامپ ادعای تحریم 18 بانک ایرانی را مطرح کرد که بنابر اعلام مسوولان، این بانک‌ها از مدتها قبل تحریم شده بودند و این اعلامیه بیش از آنکه گام اقتصادی باشد، گامی سیاسی با هدف بهره‌گیری از آن برای پیروزی در انتخابات آمریکاست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که قرار است کتاب افشاگری های او تحت عنوان «اتاق اتفاق» امروز (7 اکتبر /16 مهر) در فرانسه منتشر شود؛ در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» هشدار داد که ترامپ نباید دوباره به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شود زیرا تبعات آن جبران ناپذیر خوهد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آمریکا با همه ابزارهای تحریمی در چارچوب سیاست «فشار حداکثری» بیش از پیش صنعت نفت ایران و صادرات آن را هدف قرار داده است. با همسنجی تحریم نفتی ایران در دوره اجرایی کنونی و پیشین به این نتیجه می‌رسیم که دولت روحانی نه درگیر تحریم که با یک جنگ تمام عیار مواجه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در گفت وگو با فریدون مجلسی فعال سیاسی، آورده است: «فیلیپ راث» را نه تنها از جمله بزرگ‌ترین رمان نویسان جهان می‌دانند بلکه حتی عده‌ای معتقدند او آخرین نویسنده قدر سفیدپوست امریکایی است. نویسنده‌ای که سیاست، شرایط اجتماعی و بویژه برهه خاصی از تاریخ زادگاهش، جایگاه خاصی در نوشته‌های او دارد؛ هرچند که برخی هم امریکای رمان‌های او را مصداقی قابل تعمیم به وضعیت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به روزنامه کار و کارگر گفت: من درباره اغتشاشات احتمالی داخلی و رفتار برخی از نهادها که می‌توانست به آن حوادث دامن بزند هشدارهای لازم را داده بودم، ولی این طور نیست که وزیر خارجه در شأن تصمیم‌گیری‌های اینچنینی باشد که در سطوح عالی کشور گرفته می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - یک تحلیلگر مسایل سیاست خارجی ایران، درگیری ارمنستان و جمهوری آذربایجان را دارای پیامدهای امنیتی بلندمدت برای منطقه دانست و گفت ایران باید با استفاده از قدرت خود به حل و فصل سریع‌تر این بحران کمک کند.

خبرگزاری ایرنا

ظهور ترامپ در آمریکا بزرگترین شگفتی جهان سیاست بود. اندیشه های ترامپ که بر ملی گرایی اقتصادی (نئومرکانتلیسم)، انزوا گرایی، ضدیت با نهادهای بین المللی و سازوکارهای دموکراسی استوار گردیده؛ حداقل در یک قرن اخیر در نظام سیاسی آمریکا سابقه نداشته است.

خبرگزاری ایسنا

کتاب «آشوب در کاخ سفید» نوشته جان بولتون با ترجمه سعید نصیری منتشر شد.