دوشنبه 16 مهر 1403

جبهه مقاومت برای اجرای همه سناریو‌ها علیه رژیم صهیونیستی آماده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
جبهه مقاومت برای اجرای همه سناریو‌ها علیه رژیم صهیونیستی آماده است

وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری خود در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت از آمادگی مقاومت برای همه سناریو‌ها علیه رژیم صهیونیستی خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (شنبه) 22 مهر ماه در نشست خبری در محل سفارت ایران در بیروت حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی درباره امکان گسترش جنگ در منطقه گفت: شهادت تعدادی از روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه را به شما تسلیت می‌گویم. آنچه مهم است توقف جنایات جنگی رژیم کودک کش و آپارتاید اسرائیل علیه مردم غزه است.

وی افزود: در دیدار‌هایی که با برخی رهبران مقاومت در بیروت داشتم، مشخص شد که آن‌ها در وضعیت بسیار عالی و در آمادگی کامل برای پاسخ به اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی هستند. در صورت تحقق هر حالتی، چه توسعه جنگ و گسترش جبهه‌ها و چه آتش بس، این طرف مقاومت است که تصمیم خواهد گرفت. در صورت توقف جنایات جنگی و توافق طرفین برای نوعی آتش بس این مقاومت است که شروط خود را تعیین و اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی یکی از خبرنگاران که پرسید، با توجه به این‌که، اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت علیه بشریت است، آیا ایران به دنبال شکایت در جامعه بین‌الملل است، گفت: ما پیشنهاد کردیم نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی برگزار و آمادگی ایران را برای میزبانی نشست اعلام کردیم. یکی از اقداماتی که دبیرکل سازمان همکاری اسلامی قرار بود انجام دهد تعیین نماینده ویژه برای پیگیری مباحث مربوط به حوزه فلسطین است و ازجمله جمع آوری همه مستندات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در دبیرخانه این سازمان برای طرح نزد محاکم بین‌المللی و حتی محاکم ملی کشورها. در تاریخ هفت دهه گذشته بار‌ها از طریق فلسطینی‌ها و مراکز حقوق بشری و حقوقی منتسب به فلسطین شکایت‌های بین‌المللی مطرح شده، ولی متاسفانه به دلیل برخورد‌های غیرعادلانه در این مسیر همچنان با مشکلات و چالش‌هایی طرف‌های فلسطینی مواجه هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، درباره گسترش جبهه‌های جنگ ادامه داد: در تماس تلفنی اخیر با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به ایشان توجه دادم که این مسأله و پیگیری حقوقی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از وظایف اصلی و مهم جامعه جهانی و از جمله سازمان ملل است. برغم تداوم جنایات علیه غیرنظامیان در غزه، اما رهبران و نیرو‌های مقاومت از امکانات بالا و روحیه عالی برخوردارند. مقاومت در همه جبهه‌ها همه سناریو‌های ممکن را به صورت آماده در مقابل خود قرار داده است. اعلام ساعت صفر برای هر اقدامی در صورت تداوم جنایات در اختیار مقاومت است.

وی در پاسخ به اینکه اگر دامنه جنگ گسترش یابد و ناو‌های آمریکایی وارد منطقه شوند و فلسطین و لبنان را بمباران کنند و اینکه تماس‌ها بین ایران و آمریکا از طریق عمان به چه شکل است؟ گفت: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام دهد و از توانمندی‌های لازم و کافی برخوردارند. ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و فلسطین در مقابل اشغالگری و جنایات جنگی در سطح سیاسی، بین‌المللی و رسانه‌ای حمایت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: امروز مقاومت در منطقه در شرایطی قرار دارد که همه نیاز‌های دفاعی و فناورانه را رأساً خود تهیه و تولید می‌کند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی