شنبه 29 اردیبهشت 1403

جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد. جزئیاتی از وام‌هایی که قرار است دانشجویان دریافت کنند ثبت...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد. برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم. در نشست با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی مطرح شد.

جزئیاتی از وام‌هایی که قرار است دانشجویان دریافت کنند

ثبت نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 از امروز اول آبان ماه آغاز شد.

ثبت نام وام‌های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم برای نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 از امروز اول آبان ماه آغاز می‌شود که دانشجویان متقاضی می‌توانند برای ثبت درخواست وام ضروری و وام مسکن متاهلی درخواست خود را در سامانه صندوق رفاه دانشجویان ثبت کنند. بر اساس اعلام زمانبندی ثبت نام وام‌های دانشجویی، ثبت درخواست برای وام‌ها شامل سه مرحله خواهد بود که در مرحله اول از امروز تا 15 آبان دانشجویان می‌توانند برای وام مسکن متاهلی و وام ضروری ثبت نام کنند.

برگزاری رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود. اسماعیل عجم با اعلام این خبر از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی این رویداد توسط دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد. عجم گفت: «شیوه‌نامه اجرایی اولین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» از سوی فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است. وی با اشاره به این که سه دوره این رویداد در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان برگزار شده است، گفت: پیرو برگزاری موفق این رقابت‌ها در دانشگاه آزاد، مقرر شد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد محیط سالم برای شکل‌گیری بحث‌های تخصصی و تضارب آراء و ارتقاء فرهنگ گفت‌وگوی مستدل، مستند و اخلاقی و در پاسخ به دستور معظم‌له این رویداد در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح، استانی و کشوری برگزار شود.

«عملیات احیا»، چهارمین منتخب کتابخوانی هشت بهشت

معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، برای چهارمین مسابقه مجازی کتابخوانی هشت بهشت از سری چهارم این مسابقات کتاب «عملیات احیا»، را به قلم «محمد حکیم‌آبادی»، برای دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی انتخاب کرده است. کتاب «عملیات احیا»، روایتی از صعود یک مجموعه دانش‌بنیان به قله دانش و فن‌آوری است. شرکت ماشین‌های الکتریکی جمکو از صنایعی است که در سال 1369 در شهرستان جوین با هدف عدم وابستگی صنایع داخلی به کشور‌های خارجی در زمینه تولید انواع ماشین‌های الکتریکی تأسیس و راه‌اندازی شد، اما در ادامه به‌علت برخی بی‌توجهی‌ها، با مشکلات زیادی روبرو شد و در آستانه تعطیلی قرار داشت. اما امروز، این شرکت موفق به طراحی و تولید الکتروموتور‌ها و ژنراتور‌های بزرگ صنعتی با استاندارد‌های جهانی شده و در برخی محصولات نیز جزو چهار - پنج شرکت تولیدکننده در جهان است، کتاب عملیات احیا روایتی از تلاش این مجموعه دانش‌بنیان برای رسیدن به چنین دستاورد بزرگی است.

مبلغ وام شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه مبلغ وام شهریه به ازای هر نیمسال تحصیلی 30 میلیون ریال است گفت: وام صد درصدی شهریه به دانشجویان دانشگاه پرداخت می‌شود. سلیمان عباسی با اعلام این خبر افزود: دانشجویان متقاضی وام شهریه نیمسال اول سال تحصیلی 1403-1402 می‌توانند از امروز اول آبان 1402 لغایت 20 آذرماه سالجاری با مراجعه به سامانه پکپارچه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی https://refah.swf.ir نسبت به ثبت درخواست وام خود اقدام کنند. وی گفت: متقاضیان دریافت وام شهریه دانشجویی می‌بایست پس از ثبت درخواست خود در پرتال مذکور و تایید نهایی توسط مرکز آموزش علمی کاربردی و واحد استانی، مدارک لازم را جهت تشکیل پرونده و اخذ وام شهریه به مرکز آموزش محل تحصیل خود ارائه کنند.

درخواست حجت‌الاسلام خسروپناه برای ایجاد قرارگاه اجرایی‌سازی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها در نهاد رهبری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهل و هشتمین همایش سراسری مسئولان دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خواستار ایجاد قرارگاه اجرایی‌سازی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در این نهاد شد. حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در چهل و هشتمین همایش سراسری مسولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مشهد مقدس برگزار شد، با تسلیت مصائب مردم فلسطین در جنگ غزه اظهار کرد: البته لازم است پیروزی جریان مقاومت در این نبرد را تبریک بگوییم چراکه یکی از آثار این پیروزی، جهانی‌سازی جریان مقاومت است، مردم بسیاری از کشور‌های آمریکایی و اروپایی به خیابان‌ها آمده‌اند و شعار دفاع از مقاومت را سر می‌دهند. وی در ادامه در پاسخ به اینکه مأموریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها چیست؟ گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید به مرجعیت فکری و معنوی توجه داشته باشد. البته مرجعیت دارای مراتب مختلف است، در مسیر مرجعیت فکری تمام اساتید معارف باید مرجع فکری در دانشگاه‌ها باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره وظایف این شورا بیان کرد: قلمرو فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی علم، فناوری، فرهنگ و اجتماعی است، در شورا چهار ستاد علم و فناوری، فرهنگی اجتماعی، تعلیم و تربیت و زنان و خانواده وجود دارد که میز‌هایی ذیل این ستاد‌ها راه‌اندازی شده است. هر میز چهار کار راه‌بینی یا رصد، راهبردی یا سیاستگذاری، راهبری یا هدایت‌گری و راه‌سنجی یا نظارت و ارزیابی را بر عهده دارد. استاد خسروپناه ادامه داد: راهبری و نظارت بر دستگاه‌ها در اجرای اسناد بسیار مهم است به همین دلیل مرکز رصد برنامه‌ریزی و ارزیابی راه‌اندازی شد. از طرفی با مراکز رصد سازمان‌ها و نهاد‌ها ارتباط گرفته و ستاد رصد تشکیل شد تا بر مبنای آن گزارش‌های لازم را دریافت کنیم.

جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی 2
جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی 3
جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی 4
جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی 5
جزئیاتی از وام‌های دانشجویی نیمسال اول / پرداخت صد درصدی وام شهریه دانشجویان علمی کاربردی 6