دوشنبه 16 مهر 1403

جشنواره کن زنان را بازیچه قرار می‌دهد / متولیان فرهنگی، ورود به کن را کارنامه سیاهی برای هنرمندان داخلی بدانند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
جشنواره کن زنان را بازیچه قرار می‌دهد / متولیان فرهنگی، ورود به کن را کارنامه سیاهی برای هنرمندان داخلی بدانند

سید جواد شیخ‌الاسلامی گفت: باید سیستم‌های سیاست‌گذار و فرهنگی کشور، ورود به کن را کارنامه سیاهی برای هنرمندان داخلی بدانند و با کسانی که به عقاید و ارزش‌های ایرانی و اسلامی توهین می‌کنند، برخورد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد شریف شیخ‌الاسلامی فعال رسانه ای با بیان اینکه کن، جشنواره ای است که زنان را بازیچه قرار می دهد، در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در این جشنواره شاهد خشم زنی بودیم که فیلمش به نادرستی در ایران توزیع شد و امروز پناهنده غربتی است که به نامردی برای رشد خود در کشور سلطه گر باید به مقدساتش پشت کند، از مرزهای خود بگذرد تا بماند و جایزه بگیرد.

وی ادامه داد: واقعا برای زهرا امیر ابراهیمی متاسف شدم که کارش به اینجا رسید، واقعی بودن این حرف ها را باید در صحبت های ریحانه پارسا و رفتارهای گلشیفته فراهانی دید. شیخ الاسلامی افزود: جشنواره ای که به شکل شبکه ای می خواهد بر علیه ارزش ها و اندیشه های صحیح انسانی که به دنبال رشد زنان و فعالیت موثر آنها است، برنامه سازی کند و جریان های تولید فیلم را به این سمت هدایت نماید و مانند سیستم انتقال خون برای آلوده کردن افکار، افکار آلوده به ایدز را فراگیر نماید. این کارشناس تصریح کرد: واقعا باید سیستم های سیاست گذار و فرهنگی کشور، ورود به کن را کارنامه سیاهی برای هنرمندان داخلی بدانند و با کسانی که به عقاید و ارزش های ایرانی و اسلامی توهین می کنند، برخورد نمایند. این حداقل توقعی است که ما از سیستم حکمرانی ملی داریم. شیخ الاسلامی گفت: حضور در جشنواره و به بیان هر حرفی، قابل توجیه نیست و تخریب باید تنبیه هم داشته باشد البته این موضوع از زمان فیلم "جدایی" باب شده و هنوز هست. این کارشناس افزود: اکنون در کشوری غریبه که با اندیشه امام رضا (ع) نا آشنا هستند و تا حالا لذت قدم زدن در صحن ها را نبرده اند و مزه آب سقاخانه را نچشیده اند، می خواهیم از امام مهربان سخن بگوییم که فهمش سخت است؛ اگر می خواهید امام رضا (ع) را از ما بگیرید باید بگویم این امام با جان ما پیوند خورده و ما جانمان را به این راحتی نمی دهیم. شیخ الاسلامی گفت: ما از امام رضا (ع) شفای آرامش را قبل از دیگر حاجت هایمان گرفته ایم، خاطرات افرادی که از سرزمین غریبه شما به مشهد آمدند و امام هشتم آنها را شفا داده را بخوانید، این سلبریتی ها برای ماندن چنین بهایی را دادند، خود امام دست همه ما را بگیرد. وی ادامه داد: حالا اگر سلبریتی ها و اینفلوئنسرها بخواهند، جا دارد تا نگذارند، رسانه به چنین بی حیایی بپردازد، البته که سود این کار برای کسانی است که به امام باور دارند. شیخ الاسلامی در خاتمه خاطرنشان کرد: کن، جشنواره بی آبرویی است و این باید مفهوم واقعی جشنواره شود.

انتهای پیام /