یک‌شنبه 15 مهر 1403

جهاد دانشگاهی پیشگام تولید پژوهش‌های علمی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهاد دانشگاهی پیشگام تولید پژوهش‌های علمی است

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت که این نهاد، پیشگام پژوهش، تولیدات علمی و استفاده از دانش در حوزه سلول‌های بنیادین و سرطان در کشور است.

احمد شریفی‌زاده روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس جهاد دانشگاهی گلستان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های این نهاد در استان ها می تواند موجب کاهش فاصله های موجود در مناطق گوناگون با هدف رفع نابرابری های علمی و برطرف شدن نیازهای دانشگاهی شود.

وی افزود: اجرای 31 طرح فناورانه مورد نیاز کشور به جهاد دانشگاهی سپرده شد که یکی از آنها طرح تولید مرغ و جوجه لاین بود که می تواند نیاز مراکز تولید گوشت سفید کشور را تامین و مرغدارای ها را از زیر فشار خرید نمونه خارجی آن در شرایط تحریم خارج کند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی به ظرفیت های این نهاد در گلستان اشاره کرد و گفت: احداث مجموعه 10 هکتاری رشد، پرورش و تولید گیاهان دارویی به عنوان یکی از محورهای توسعه کشور، بخشی از توان جهاد دانشگاهی در این استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هم در این مراسم با اشاره به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی گفت: چشم نظام و انقلاب به نهادهایی همچون جهاد دانشگاهی است تا با استفاده از توان داخلی و بومی سازی دانش، بر مشکلات غلبه کنیم.

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به تلاش دشمنان برای ممانعت از صادرات نفت ایران گفت: این اتفاق به معنای بیکار نشستن نیروهای جوان نیست، بلکه آنان با شالوده علمی خود در سال جهش تولید می توانند راه حل قطعی برای برون رفت از این شرایط ایجاد کنند.

در این مراسم از زحمات پنج ساله رضا ثقفی تقدیر و سیدعزیز موسوی به عنوان رییس جدید جهاد دانشگاهی گلستان معرفی شد.

*س_برچسب‌ها_س*