جمعه 21 اردیبهشت 1403

جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - تغییر در نوع و زمان بارش‌ها در گلستان سبب شد تا با وجود افرایش کمی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، کارشناسان امر با هشدار به استمرار وقوع خشکسالی به ویژه در بخش کشاورزی اعمال ساز و کارهای سازگاری بخش آب زراعت و باغداری این استان را ضروری برشمردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل دفتر حفاظت خاک سازمان جنگل ها گفت: اجرای پروژه های آبخیزداری تا 3 برابر آبدهی قنوات را افزایش می دهد که این امر در بهبود معیشت کشاورزان تاثیر دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: در حال حاضر، بیش از 183 هزار هکتار از زمین‌های کشور زیر کشت کلزا قرار دارد که از آن حدود 295 هزار تن از این دانه روغنی برداشت می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از بارگیری 30 هزار تن نهاده دامی برای توزیع بین دامداری‌ها و واحدی‌های طیور خبر داد و گفت: 500 هزار تن خوراک دام و طیور در بنادر کشور آماده ترخیص از گمرک است.

وب‌گاه 55 آنلاین

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهارکرد: برای کالاهای اساسی حد نوسان در نظر گرفته شده است و در صورتی تا حد در نظر گرفته شده از نرخ مصوب کاهش یا افزایش نداشته باشیم در بازار دخالت نمی‌کنیم تا اینکه بازار خود را تنظیم کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خبرگزاری دانا

عبدالرحمن زاغی گفت: مگس میوه (مگس مدیترانه ای) در باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران خطر جدی برای باغات مازندران به شمار می آید باغداران مبارزه را آغاز کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز آمار ایران سرانه مصرف لبنیات در کشور ما برای هشت دهک جامعه به کمتر از 70 کیلوگرم در سال رسیده که این امر حداقل لزوم احیای توزیع شیر در مدارس را می‌طلبد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور انجمن صنایع لبنی ایران گفت: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز آمار ایران سرانه مصرف لبنیات در کشور ما برای هشت دهک جامعه به کمتر از 70 کیلوگرم در سال رسیده که این امر حداقل لزوم احیای توزیع شیر در مدارس را می‌طلبد.

وب‌گاه عصر ایران

علیرضا عباسی: در جهان غرب و نظام سرمایه داری که سودآوری در اولویت است اقداماتی مثل جوجه کشی و به دریا ریختن گندم با منافع اقتصادی توجیه می‌شود اما قطعا در نظام اسلامی نمی‌توان این توجیهات نظام سرمایه داری را پذیرفت و اعمال کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران از افزایش نقدینگی گاوداری‌ها خبر داد و گفت: به دلیل بروکراسی اداری گاوداران هنوز نتوانسته‌اند از تسهیلات 20 هزار میلیارد تومانی برای تامین خوراک دام بهره‌مند شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن صنایع لبنی، طرح حمایت از افزایش مصرف شیر و لبنیات سبد خانوار ایرانی با کالابرگ را به دولت پیشنهاد داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاور انجمن صنایع لبنی گفت: وزارت بهداشت طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار احیای طرح توزیع شیر مدارس شده است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - کاهش روان آب رودخانه هراز و نوبت بندی طولانی مدت رها سازی آب این رودخانه به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه مازندران سبب شد تا پمپ آب چاه‌های نیمه عمیق شالیزارهای واقع در دشت 110 هزار هکتاری هراز روشن شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه 12 گفت: با ورود گشت مشترک دادستانی تهران یک انبار بزرگ در خیابان مولوی تهران که برنج نامرغوب خارجی را به عنوان برنج ایرانی بسته بندی، نگهداری و عرضه می کرد، کشف و پلمب شد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - شیلات مازندران در حالی کار رهاسازی بچه ماهی‌های خاویاری را در چند رودخانه شیلاتی آغاز کرده است که امید دارد جوامع محلی اطراف این رودخانه‌ها برای حفاظت و به ثمر رساندن این سرمایه ملی با یگان حافظت همکاری تنگاتنگی داشته باشند.