جمعه 13 مهر 1403

جهان امروز تشنه اندیشه‌های امام خمینی (ره) است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
جهان امروز تشنه اندیشه‌های امام خمینی (ره) است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: جهان امروز تشنه تعالیم و اندیشه‌های والا و رفتار و شخصیت امام خمینی (ره) است.

آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ملت‌های مظلوم جهان، امروز انقلاب ایران و اندیشه‌های امام راحل را الگوی خود قرار داده‌اند تا با تاسی از افکار معمار کبیر انقلاب و به‌کار گرفتن آن زمینه رهایی خود از چنگال ستمگران زمان را فراهم کنند.

وی به تاثیرپذیری ملت‌های مظلوم منطقه از انقلاب امام راحل اشاره کرد و اظهار داشت: انقلابی که امام راحل رهبری و به پیروزی رساند مختص جفرافیای خاصی نبود بلکه این انقلاب با تکیه بر دین درصدد رهایی مظلومان از زیر یوغ جباران زمان بود بر همین اساس این حرکت امام امت، مرزها را درنوردید و مسیر رهایی ملت‌های ستمدیده منطقه از چنگال ظالمان شد.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تاثیر شگرف حرکت و تفکر معمار کبیر انقلاب در منطقه هستیم اضافه کرد: امام راحل همواره درصدد مبارزه با استبداد داخلی و ایستادگی در برابر استعمارگران خارجی بود و دفاع از مظلومان در هر نقطه جهان از آرمان‌های مترقی ایشان محسوب می‌شد و همیشه دنبال این مسئله بود که جامعه مسلمانان جهان زیر سلطه نباشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر امروز حزب‌الله لبنان قدرتمندانه در مقابل اسراییل می‌ایستد، اگر عراق از اشغال حزب بعث رهایی یافته و فلسطین با رژیم صهیونیستی در مبارزه است و مبارزات مختلفی علیه نظام ظلم در جهان صورت می‌گیرد همه حاصل نفوذ اندیشه و انقلاب امام (ره) است.

آیت‌الله مجتهد شبستری در خصوص دلیل محبوبیت معمار کبیر انقلاب در بین ملت‌های جهان گفت: امام‌خمینی (ره) پرچم «‌نه» در مقابل استکبار و استعمار و پرچم نفی حاکمیت ستمگران را به دست گرفت که این حرکت خواسته هر فطرت انسانی است.

وی در زمینه تاثیرگذاری امام (ره) در بین مسلمانان جهان نیز گفت: ایشان یک مرجع دینی و شخصیت مورد اعتماد مردم بود که با انقلاب خود بساط ظلم و جور را برچید و موجب رهایی مظلومان از دست استعمارگران شد و همین انقلاب و مبارزه امام راحل باعث شد دیگر ملت‌های ستمدیده و اسیر نیز اندیشه و راه معمار کبیر انقلاب را الگوی خود قرار دهند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب برای فاصله انداختن بین مردم و رهبری و امام راحل گفت: این اقدام دشمنان طبیعی است زیرا انقلاب اسلامی در سایه هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبری ایشان به پیروزی رسیده، دوام یافته و از بحرانهای مختلف عبور کرده است.

آیت الله شبستری افزود: فرمایش‌های امام راحل همواره مبتنی بر دین و عدالت بود زیرا دین و عدالتخواهی خواسته تمامی انسان‌های عدالتخواه و علاقه‌مند به حاکمیت دینی وارزش‌های الهی است.

امام خمینی (ره) در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریور 1281 هجری سمسی در شهرستان خمین در خانواده‌ای اهل علم و هجرت چشم به جهاد گشود و پس از عمری مجاهدت در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*