پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

جورج بوش

جورج بوش

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در سخنانی کم‌سابقه، هشدارهایی به رژیم اسرائیل و حامیان آن در جنگ علیه غزه داد. امیرعبداللهیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی که دوشنبه شب پخش شد، با اشاره به اینکه اگر جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی متوقف نشود، جبهه های جدیدی گشوده می شود و این موضوع اجتناب ناپذیر خواهد بود، گفت «هر گونه اقدام پیش دستانه در ساعات پیش رو متصور است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در برابر افزایش بی‌سابقه مهاجرت از مرز جنوبی، قطبی‌سازی مسئله مهاجرت، رئیس‌جمهور جو بایدن را در یک مخمصه سیاسی و بوروکراتیک قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرانا - بعد از روی کار آمدن جورج بوش پسر، در کاخ سفید رقابتی میان دو گروه برای براندازی در ایران ایجاد شد که در نهایت «کاندولیزا رایس» که لقب شاهدخت جنگجو را به او داده اند، بر «دیک چنی» پیروز شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مسیح علینژاد نیز چندبار هم در سال 2023 و هم سال‌های گذشته نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شده بود که در نهایت به او تعلق نگرفته بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پی شرکت در اجلاس گروه بیست در دهلی نو برای دیداری رسمی وارد شهر هوشی‌مین شد و به‌همراه رهبر حزب کمونیست ویتنام موافقت‌نامه مشارکت استراتژیک ویتنام و آمریکا را نهایی کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی، محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا (س) در دانشگاه جامعه انقلاب اسلامی برگزار شد. حجت الاسلام...

وب‌گاه عصر ایران

رییس جمهوری اسبق ایران که در سال های ریاست جمهوری مدام آمریکا و اسراییل را به همآوردی می‌طلبید و جورج بوش را نصیحت می کرد حالا به صراحت از برقراری رابطه دفاع و تنها شخص جو بایدن را سرزنش کرده است. بی‌اشاره به سیاست‌های ایالات متحده یا پیشینه رفتار دونالد ترامپ و مهم‌تر این که مدعی توافقات پشت پرده سیاست‌بازان در ایران و آمریکا می‌شود. در بیانیه دفتر او نه بازگشت آمریکا به برجام آرزو...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌های تهران بزرگ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و زهرا ناظم بکائی رئیس دانشگاه الزهرا (س) در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد. حجت‌الاسلام...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عبارت اخیر روزنامه هم‌میهن به نحوی بیان شده که انگار فقط جمهوری‌خواهان آمریکا دشمن هستند و دموکرات‌هایی که همین الان در دولت آمریکا حضور دارند، همان‌هایی نیستند که از تحریم‌ها و ارائه تضمین معتبر برای عدم تکرار عهدشکنی برجامی طفره رفتند. هم‌میهن می‌نویسد: «مجمع عمومی سازمان ملل تا چند روز دیگر آغاز می‌شود. این نشست فرصت خوبی برای آغاز گفتگو‌های مذاکرات...

وب‌گاه مشرق نیوز

تلاش برای فاصله‌گذاری میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از سوی برخی محافل، کمک به دولت مستقر آمریکا برای شانه خالی کردن از مسئولیت لغو همه تحریم‌ها (وعده برجامی روحانی و غربگرایان) تلقی می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای اقتصاد: 22سال پیش نومحافظه‌کاران آمریکایی، سیاستی را در منطقه غرب آسیا در پیش گرفتند که هیچ‌گاه فکر نمی‌کردند برنده این سیاست، ایران باشد. بعد از حملات 11سپتامبر2001، آمریکا که به‌زعم خود هژمون بین‌المللی بود و قدرت نظامی‌اش رقیبی نداشت، به منطقه یعنی عراق و افغانستان لشکرکشی کرد. این جنگ‌های بی‌پایان برای آمریکا فقط خسران و هزینه‌های گزاف به بار آورد. اما این سیاست نومحافظه‌کاران...

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: سردار عباس نیلفروشان معاون عملیات کل سپاه از تحولات جدید منطقه و نقش آفرینی ایران برای جلوگری از تحقق نقشه آمریکایی‌ها در غرب آسیا را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم

معاون عملیات کل سپاه گفت: پایان مدت اجرای توافق ما با عراق از لحاظ زمانبندی و موارد توافق شده 28 شهریورماه است اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما به وضعیت قبل بر می‌گردیم و مجبور به پاسداری از منافع ملت ایران هستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

همزمان با اوج‌گیری حملات جمهوری‌خواهان تندرو به سیدحسین موسویان، وی به ایران و آمریکا برای احیای برجام، پیشنهاد دوباره برای مذاکره داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نشریه فارین افرز در گزارشی نوشت: برای اکثر کشورها، سیاست خارجی دولت بایدن نشان دهنده بازگشت به حالت عادی پس از هرج و مرج سال‌های ریاست جمهوری ترامپ است. متحدان و شرکای دیرینه روابط خود را تقویت کرده‌اند. دیکتاتورها دیگر با رئیس جمهوری از ایالات متحده که می‌خواهد از آنها تقلید کند سر و کار ندارند. قدرت‌های رقیب با ایالات متحده‌ای روبرو هستند که در صدد رقابت و جلو زدن از آن‌هاست.