پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

جورج بوش

جورج بوش

وب‌گاه اقتصاد نیوز

چنین روزی در 23 خرداد سال 1388 محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران معرفی شد و دور دوم ریاست‌جمهوری‌اش را آغاز کرد؛ دوره‌ای که در حوزه سیاست‌خارجی، مهم‌ترین پرونده ایران، مناقشه هسته‌ای با غرب بود. محمود احمدی‌نژاد پس از ابوالحسن بنی‌صدر مورد انتقادترین رئیس‌جمهور تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که هیچ گروه و جناحی حاضر نیست مسئولیت اتفاقات دوران او را برعهده بگیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: در فاصله سال‌های 2003 تا 2005 اروپایی‌ها توانستند از رفتن ایران به شورای امنیت جلوگیری کنند علی‌رغم مخالفت آمریکا. بعد از ترامپ اروپایی‌ها توانستند اجماع امنیتی را به جای ایران علیه آمریکا شکل دهند. البته سیاستی هم که ایران به کار برد بسیار موثر بود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دوشنبه هفته گذشته بود که "کورنل وست" استاد فلسفه، تاریخدان و فعال سیاسی از سوی حزب جدید "ملت" - خارج از دو حزب دمکرات و جمهوریخواه - خود را در شبکه‌های اجتماعی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور معرفی کرد. اغلب رسانه‌های خبری آمریکایی و بین المللی هفته گذشته پیام ویدئویی این استاد رنگین پوست فلسفه سیاسی دانشگاه‌های هاروارد، پرینستون...

وب‌گاه گسترش

وزیر پیشین امور خارجه با حضور در کلاب هاوس به بیان نقطه نظرات خود در مورد مذاکرات احیای برجام و جواب سوالات کاربران پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: سردار سلیمانی به موسویان گفت: از همان آغاز همکاری این شک را داشتم که در خواست کمک آمریکا احتمالاً جنبه تاکتیکی دارد و به منظور یک همکاری دراز مدت نیست. ولی مشارکت ایران را یک پیشنهاد بدون باخت می‌دیدم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اگر خانواده هنری کیسینجر (Henry Kissinger) به جای آمریکا در سال 1938 به کشور دیگری مهاجرت کرده بود، چه سرنوشتی در انتظار او بود؟ او وقتی وارد نیویورک شد، 15ساله بود، پنج سال بعد در 20سالگی تبعه آمریکا شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن به مناسبت سالگرد دوم خرداد به بررسی کارنامه هشت سال سیاست خارجی دولت سیدمحمد خاتمی پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: برخورد کشورهای غربی با سازمان مجاهدین خلق نشان‌دهنده بهره‌برداری سیاسی آنها از این سازمان در راستای اهداف خود است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با گذشت 20 سال از پایان رژیم صدام در عراق، هنوز برخی از جزئیات بازداشت و محاکمه رئیس‌جمهور مخلوع این کشور فاش نشده است.

وب‌گاه عصر ایران

رئیس سابق تیم وکلای دفاع صدام حسین از معامله‌ای ناتمام بین دیکتاتور سابق عراق و ایالات متحده آمریکا به منظور ممانعت از اعدامش پرده برداشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

مذاکرات رفع تحریم‌ها همچنان در بن‌بست تصمیم‌گیری واشنگتن قرار گرفته است؛ بن‌بستی که مقام‌های امریکایی با امید به تحقق منافع حداکثری در برابر ایران، خود را گرفتار آن کردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، این روزنامه اخیرا درباره نافرجامی برجام نوشته بود «ایران‌شانس آورد که ترامپ آمد و با یک تصمیم، از برجام خارج شد. اگر خانم کلینتون به کاخ سفید وارد شده بود، به سوی استفاده از مکانیسم ماشه حرکت می‌کرد»! هم‌میهن همچنین درمطالب مشابهی به مناسبت پنجمین سالگرد خروج آمریکا از برجام نوشت: «روشن نیست از بدبیاری میانه‌رو‌های ایرانی است، یا روند درونی تحولات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سالیوان بدون اشاره به برجام گفت که به دنبال یک توافق بلندمدت با ایران هستیم و به جزئیات توافق نیز هیچ اشاره‌ای نکرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه هم‌میهن ادعا کرد از بدبیاری میانه‌روها در ایران است که هرگاه در ایران به قدرت می‌رسند، تحولات ینگه دنیا بساط آنها را به هم می‌زند (!)

وب‌گاه عصر ایران

انگیزه تشکیل مافیا در سیسیل، ابتدا سیاسی بود ولی بعدها اقتصادی شد. در سال‌های آخر قرن هجدهم، هنگامی که سیسیل در اشغال نیروهای مهاجم فرانسوی بود، گروهی از مردم وطن‌پرست جزیره سیسیل دست به تشکیل هسته‌های کوچک مقاومت علیه اشغالگران فرانسوی زدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه روسیه گفت که سازمان ملل و منشور آن خطری برای جاه طلبی های جهانی آمریکا است.