پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

جورج بوش

جورج بوش

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمدعماد اعرابی طی یادداشتی در ستون «یادداشت روز کیهان» با عنوان «تاوان هم‌پیمانی با شیطان» نوشت: «ورنر هایزنبرگ» فیزیکدان مشهور آلمانی بود. او به‌دلیل تلاش‌هایش در فیزیک کوانتومی و خصوصا کشف اصل «عدم قطعیت» شناخته می‌شود و در سال 1932 موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک شد. 10 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم در پاییز 1954 دولت فدرال آلمان، هایزنبرگ...

وب‌گاه مشرق نیوز

در جریان افشای پروژه پریسم توسط «ادوارد اسنودن» کارمند سابق «آژانس امنیت ملی آمریکا»(NSA)، مجله «اشپیگل» طبق اسناد به دست آمده آمار قابل توجهی از عمق جاسوسی آمریکا در آلمان منتشر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منوچهر متکی از دیپلمات‌های قدیمی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اسبق امور خارجه در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: مردم باید احساس بکنند از هر طیف فکری در لیست کاندیداها و نامزدهای تأیید شده می‌توانند نامزد فکری خود را پیدا بکنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: واشنگتن به آسیب مغزی 11 آمریکایی دیگر در حمله به پایگاهش در سوریه اعتراف کرد.

وب‌گاه فرارو

این فرض اواخر قرن بیستم مبنی بر اینکه دموکراسی و بازار‌ها در نهایت در همه جا پیروز خواهند شد از ان زمان به این سو با واکنش روشنفکرانه‌ای مواجه شده است که حتی اشتباه‌تر است. برای ترسیم مسیر بهتری به برای حرکت رو به جلو باید تفکر خود را در چندین حوزه سیاستگذاری به طور همزمان مورد بازبینی قرار دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک کارشناس قفقاز معتقد است که اردوغان برای اینکه در انتخابات پیروز شود و میزان آرای خود را به دلیل زلزله عظیمی که رخ داد، نارضایتی که به وجود آمد، اعتصاب شرایط پیچیده‌ای که به وجود دارد، بتواند مقداری شرایط حماسی به وجود آورد، شاید او هم چراغ سبزی نشان داده باشد که علی‌اف به دنبال حمله به مناطق کوهستانی و شمالی قره باغ باشد که بتواند آنجا را بازپس گیرد.

خبرگزاری تسنیم

کاربرد انرژی هسته‌ای در ایران اگرچه تنها محدود به استفاده‌های صلح‌آمیز است، اما یک بعد دیگر آن که صرف نظر نکردنی است ابزار قدرت شدن در افزایش بازدارندگی است.

وب‌گاه عصر ایران

کارل فون کلاوس ویتس، ژنرال پروسی، اصل اساسی جنگ را حفظ نیروهای خودی و نابودی نیروهای دشمن، هدف جنگ را خلع سلاح یا سرنگون کردن دشمن و عام‌ترین اصل پیروزی در جنگ را برتری تعداد افراد مسلح دانسته است

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه عربی علیه ایران را دارد، اما امروز نتیجه عکس اتفاق افتاده است. شاهد هستیم که توافق ایران و عربستان صورت گرفته و دیگر کشورها نیز برای توافق در نوبت هستند. ترامپ در این باره گفت که اگر من بودم اجازه این توافق را نمی‌دادم.

وب‌گاه مشرق نیوز

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شعار سال نقشه راه مسئولان است و آنها باید باید طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های خود را در مسیر مهار تورم و رشد تولید تدوین کنند.

خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - ایالات متحده آمریکا در پی تداوم دخالت و سیاست های مداخله جویانه منطقه ای خود، استقرار ناو هواپیمابر جورج بوش در دریای مدیریترانه را تمدید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

نتانیاهو و بایدن در زمان رقابت‌های انتخاباتی، بر روی دوام و تعمیق روابط و اتحاد دوجانبه میان آمریکا و اسرائیل تأکید کرده بودند. بنابراین این تنش‌ها بر روی سیاست داخلی آن‌ها نیز تأثیر خواهد گذاشت و پیامدهایی خواهد داشت. خصوصاً نتانیاهو که نسبت به پیشینیان خودش، در قبال آمریکا حزبی‌تر عمل کرده و عملاً به حزب جمهوری‌خواه نزدیک است و در زمان ترامپ، روابط خیلی خوبی با او برقرار کرده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پاسخ تند نتانیاهو به بایدن، نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل را شوکه کرد و موجی از انتقاد را علیه نخست‌وزیر اسرائیل برانگیخت، زیرا واکنش نتانیاهو به بایدن، روابط دیپلماتیک اسرائیل با آمریکا را تحت‌الشعاع قرار داده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ "اندیشکده کوئینسی" در گزارشی همزمان با فرارسیدن سالگرد جنگ عراق (20 مارس سال 2003)، به طور خاص به یک پدیده بسیار عجیب و البته معنادار اشاره کرده و پرداخته است. این اندیشکده به این نکته پرداخته که لابی "آیپک" و نهاد موسوم به "بنیاد دفاع از دموکراسی ها"، در حرکتی قابل تامل، با گذشت زمان، اسناد و شواهد حمایت صریح خود از جنگ عراق و تحریک و تشویق دولت آمریکا در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست وزیر سابق قطر گفت: همه در حمله آمریکا به عراق با آمریکایی‌ها همکاری می‌کردند و گلوله‌ها چه کروز و چه هواپیما و چه دیگر مهمات همه از کشورهای حوزه خلیج فارس بیرون آمدند.