دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

جورج بوش

جورج بوش

وب‌گاه دنیای اقتصاد

واشنگتن فری بیکن اندیشکده محافظه کاران آمریکایی در گزارشی تحلیلی از چرایی تغییرات در شورای آتلانتیک مدعی شده که این تغییر در ارتباط با تحولات جدید ایران صورت گرفته است. شورای آتلانتیک واقع در واشنگتن دی سی جمعه 2 دسامبر 2022 (11 آذر) از آغاز به کار پروژه جدید خود با عنوان پروژه استراتژی ایران برای پاسخگویی به تحولات محلی، منطقه ای و جهانی خبر داد. این اندیشکده آمریکایی تاکید کرد که...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک روزنامه آمریکایی نوشت: اختلافات در دولت آمریکا بر سر مصونیت ولیعهد عربستان ادعاهایی مبنی بر اجتناب ناپذیر بودن این مصونیت را رد می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت، اختلافات در دولت آمریکا بر سر مصونیت ولیعهد عربستان ادعاهایی مبنی بر اجتناب ناپذیر بودن این مصونیت را رد می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

گزارش اخیر فوربس درباره مشتری‌های جدید پهپادی ایران مبتنی بر این استدلال است که این قابلیت تهاجمی می‌تواند به حوزه‌های دیگر از جمله قفقاز و بالکان توسعه یابد و خریدارانی را از اروپا به سوی خود جذب کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرایط اضطراری برجام را می‌توان از دماسنج روابط پاریس و واشنگتن به خوبی تشخیص داد، آنجا که رهبران فرانسه و آمریکا در بیانیه‌ای مشترک موضع جدید غربی‌ها در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران را اعلام و به حمایت از اعتراضات در ایران پرداختند. جو بایدن و امانوئل مکرون روز پنج‌شنبه 10 آذر -1 دسامبر در ضیافت شام کاخ سفید برای ساکن الیزه تاکید کردند که مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته...

وب‌گاه مشرق نیوز

سیدمحمدجواد هاشمی نژاد، دبیرکل خانواده شهدای ترور موضع آمریکا در قبال گروهک منافقین را، موضعی فریبکارانه خواند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بی ثباتی سیاسی و دخالت‌های خارجی عراق را نسبت به تحرکات تروریست‌ها منفعل کرده، اما این مسائل نمی‌تواند از مسئولیت این کشور در قبال مبارزه با تروریسم بکاهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد ترجمه گفت‌وگوی فرانسیس فوکویاما با مجله بولتن را منتشر کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جار و جنجالی که حول تیک آبی به‌پا شده، باعث سردرگمی کاربران عادی، آگهی‌دهندگان بزرگ و سلبریتی‌ها شده است. این پلتفرم اکنون با حساب‌های جعلی و تقلیدی روبه‌رو شده و تلاشش برای مقابله با آن‌ها به نظر موثر نبوده، زیرا ایلان ماسک هفته گذشته نیمی از کارمندان توییتر را اخراج کرد و در نتیجه نظارت بر محتوا در این پلتفرم، به میزان قابل ملاحظه‌ای کمتر شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال1992، فرانسیس فوکویاما، عالِم و اندیشمند علوم سیاسی، کتاب بسیار محبوب و بسیار تاثیرگذار و پرفروش «پایان تاریخ و آخرین انسان» را منتشر کرد. او با خطر ساده سازی بیش از حد، اساسا استدلال می کرد که مبارزه بین ایدئولوژی ها به پایان رسیده و جهان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان جنگ سرد، در آستانه لیبرال دموکراسی و بازار آزاد قرار گرفته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره ایالات متحده، سوژه اصلی تحلیل‌گران، پیامدهای ناشی از این انتخابات است، جایی که حزب جمهری‌خواه، علی‌رغم پیش‌بینی‌ها نتوانست پیروزی بزرگ مورد نظرش را به دست آورد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) از آمادگی آنکارا برای کمک به پایان جنگ اوکراین و جلوگیری از بحران غذایی در جهان خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیسانتیس ادعای قانع کننده ای دارد؛ ادعایی که به او فرصت عبور از ترامپ و یا هر نامزد دموکرات دیگر در کارزار ریاست جمهوری 2024 خواهد داد. پیروزی این چهره در فلوریدا به سکوی پرتابی برای حضورش در کارزار 2024 تبدیل شده و این چالشی است برای ترامپ.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

همزمان بسیاری از نامزدهایی که ترامپ برای کارزار 2022 از آنها حمایت کرد با چالش روبرو شدند، از همین رو با تکیه بر آمار ارائه شده توسط خروجی های سی ان ان، می توان گفت که ترامپ با امتیاز مطلوب 37 درصدی، در صورتی که در قامت نامزد جمهوری خواهان فعالیتش را کلید بزند، عملکردی ضعیف خواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بر اساس نتایج اولیه در پسیلوانیا که توسط ادیسون ریسرچ برای CNN و سایر شبکه های خبری انجام شد، رای دهندگان پنسیلوانیا که بیشترین ارزش را برای "صداقت و درستی" در نامزد سنا قائل بودند، جان فترمن دموکرات را به مهمت اوز جمهوری خواه ترجیح دادند.