دوشنبه 9 مهر 1403

حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در راستای جنگ ترکیبی دشمن شکل گرفت / جامعه روحانیت همواره پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در راستای جنگ ترکیبی دشمن شکل گرفت / جامعه روحانیت همواره پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی است

سردار کریمی با بیان اینکه حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در راستای جنگ ترکیبی دشمن و ایجاد اختلاف قومی، قبیله ای و مذهبی است، گفت: دشمنان با اینگونه اقدامات عجز و ناتوانایی خود در مقابل اقتدار انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مدافعان حریم اسلام و ولایت را نشان می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عصر امروز در نشست گام دوم ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با محکومیت هتک حرمت به آستان مقدس رضوی و شهادت و مجروحیت سه تن از طلاب مجاهد اظهار کرد: این حادثه تروریستی و تکفیری حادثه بسیار درناک و تلخی بود که قلوب مسلمانان و همه انسان ها را جریحه دار کرد و تروریسم تکفیری زاییده نگاه استکبار است.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی درمانده و ناتوان در مقابله با اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی هستتد که هر روز با برنامه ریزی و طراحی فتنه و توطئه هایی به دنبال ضربه زدن به مردم و اصل نظام می باشند ولی قطعا خون مظلومین مردم را هوشیارتر و بیدارتر میکند و اینگونه حوادث بصیرت مردم نسبت به توطئه ها و فتنه های دشمنان را ارتقاء می بخشد.

کریمی با بیان اینکه حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی در راستای جنگ ترکیبی دشمن و ایجاد اختلاف قومی، قبیله ای و مذهبی است، گفت: دشمنان با اینگونه اقدامات عجز و ناتوانایی خود در مقابل اقتدار انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مدافعان حریم اسلام و ولایت را نشان می دهند.

وی با تأکید بر اینکه نقش و حضور روحانیت در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب همواره برجسته وماندگار است، گفت: جامعه روحانیت همواره به عنوان پرچم دار دفاع از ارزش های اسلامی نقش آفرینی کرده و در عرصه های تبلیغی، فرهنگی، دفاعی، جهادی و مردم داری همواره پیشتاز بوده و خلق بسیاری از دستاوردها به برکت حضور موثر و فعال روحانیت در میدان های جهاد بوده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تأکید کرد: تحقق جهاد تبیین در حوزه نقش برجسته روحانیت در همه مقاطع انقلاب و خصوصا دفاع مقدس یک ضرورت و تکلیف مهم است و دومین اجلاسیه شهدای روحانی استان باید این رسالت را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه تبیین بسیاری از نقش آفرینی ها و حضور موثر روحانیت در میدان های مختلف مغفول مانده و باید به درستی به آن پرداخته شود، گفت: به طور مثال هویت بخشی به مسئله دفاع مقدس یکی از اقدامات مهم روحانیت در جنگ تحمیلی است و این عزیزان با نقش آفرینی خود مسئله جنگ اسلام در برابر کفر و حق علیه باطل را به خوبی تبیین کردند که دستاورد این اقدام مهم بسیج مردمی بود و باید به خوبی تبیین شوند.

کریمی افزود: جامعه روحانیت به عنوان الگوهای برتر نسل فعلی باید به خوبی معرفی شوند چراکه روحانیت در طول 43 سال گذشته در عرصه های مختلف دفاعی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، سازندگی، درمانی و سایر بخش ها حضوری موثر و فعال داشته که نمونه اخیر آن بیماری کرونا و سیل و زلزله سال های گذشته است.

وی تأکید کرد: محور دومین اجلاسیه شهدای طلاب استان مرکزی جهاد تبیین و محتوا سازی باشد که به کارگیری خلاقیت و ابتکار از مسائل مهم می باشد و با الگوگیری از تجربیات کنگره باید کاری ماندگار و مردمی شکل بگیرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه محوریت فعالیت های گام دوم کنگره جهاد تبیین است، گفت: در این راستا برنامه هاب کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و برنامه ریزی شده و سالجاری با قوت و اقتدار برنامه های حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت را با محوریت و در ذیل ستاد کنگره شهدای استان پیش خواهیم برد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته با جهادهای شکل گرفته موفقیت ها و دستاوردهای زیادی در حوزه های مختلف کسب کرده، گفت: به برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت های ایثارگران و خانواده های آنها و حضور همیشه در صحنه مردم انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و دهه پنجم انقلاب و گام دوم فصل درخشش انقلاب در عرصه های مختلف است.

کریمی ادامه داد: جنگ ترکیبی و شناختی برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی راهکار دشمن است که تحریم های ظالمانه و عملیات روانی با استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار داده که البته دشمن به اذعان خودشان در تحریم ها و جنگ اقتصادی با شکست جدی روبه روشده و قطعا با جهاد تبیین در جنگ روانی نیز شکست خواهد خورد.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در گام دوم انقلاب به سمت درخشش و خودکفایی در همه بخش ها گام برمی دارد و توجه به رهنمودهای ولایت، غیرت دینی، روحیه جهادی و مردم داری از ابزارهای حرکت است که باید در کنار جهاد تبیین رقم بخورد.

انتهای پیام /