یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، پنجمین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت در مجتمع یاوران مهدی مسجد مقدس جمکران برگزار شد. حجت‌الاسلام محسن قنبریان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: مسئله مهم عفاف و حجاب در جامعه نیازمند مفاهمه اساسی است.

راه‌حل‌های مقابله با بی‌حجابی نباید غرب‌گرایانه باشد

وی با اشاره به راه‌حل‌های انقلاب اسلامی در موضوع عفاف و حجاب، مطرح کرد: این راه‌حل‌ها باید به دور از تفکرات طالبانی و یا غرب‌گرایانه باشد بلکه دقیقاً باید بر مبنای انقلاب اسلامی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه واضح است که انقلاب اسلامی الزام حجاب را می‌پذیرد، عنوان کرد: همچنین این موضوع باید پیوست قضایی داشته باشد. همچنین اعتقاد نداریم که تنها راه موجود برخورد قضایی است بلکه اعتقاد داریم انقلاب اسلامی هنرهای بیش‌تری دارد.

امر به معروف لسانی راه بیفتد

قنبریان با اشاره به اینکه مومنان ولایت عرضی نسبت به دیگران دارند، خاطرنشان کرد: توجه به این ولایت، موجب راه‌اندازی مجدد دستگاه امر به معروف لسانی است.

وی با بیان اینکه این دستگاه امروز مختل شده است، تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد این دستگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را رفع کند.

محبت به اهل بیت (ع) اشتراک جامعه ماست

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند امر به معروف و نهی از منکر را برای تمام افراد جامعه واجب کرده است، یادآور شد: عملاً با فعالیت اجتماعی تمام مردم و با تذکر لسانی 80 درصد منکرات جمع خواهد شد و اگر این امر محقق نشود، دستگاه به خوبی کار نکرده است.

وی با بیان اینکه باید مشترکات جامعه را گسترش دهیم، ابراز کرد: مهمترین مشترک جامعه محبت اهل بیت (ع) است که نمونه آن را در محرم و غدیر دیده‌ایم.

انقلاب اسلامی، اسلام را احیا کرد

قنبریان با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی این بوده است که میان خواست خدا و حرف مردم جمع بسته است، بیان کرد: هرجایی که بگوییم حرف خدا یا حرف مردم باید بدانیم که خلاف انقلاب اسلامی عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چیزی را تاسیس و ایجاد نکردند، اظهار داشت: رهبر انقلاب با انقلاب اسلامی تنها اسلام را احیا کردند.

حسین یکتا: تمام ظرفیت‌ها باید امروز پای کار بیایند

حسین یکتا رئیس هیأت مدیره جمعیت امام رضایی‌ها هم در این مراسم اظهار کرد: اگر ما نیز به اندازه جبهه زن، زندگی، آزادی برای خانواده سرمایه‌گذاری می‌کردیم به نتایج بسیاری دست پیدا می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات انقلاب اسلامی بی‌دلیل و بی‌حکمت نیست، مطرح کرد: در فلسفه انقلاب اسلامی زمانی کار نوجوان 13 ساله زیر تانک رفتن و در زمانی کار نوجوان دهه هشتادی و نودی جهاد تبیین است.

اقیانوس دل‌ها در اربعین و غدیر به حرکت در می‌آید

رئیس هیأت مدیره جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه امروز ماموریت محوری به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین است، عنوان کرد: امروز جهاد تبیین را باید اول برای خودمان تبیین کنیم سپس به دنبال جهاد آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دستور دادند که باید اقیانوس دل‌ها را حرکت دهیم، خاطرنشان کرد: این اقیانوس در اربعین و غدیر حرکت کرده است.

یکتا با بیان اینکه پس از غدیر دنیای ولایت آغاز شد، تصریح کرد: همچنین پس از انقلاب اسلامی دنیا به دو دسته، پس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، انقلاب به دو دسته و پس از فتنه اخیر گام دوم انقلاب اسلامی به دو دسته تقسیم شد.

وی با اشاره به اینکه این شب‌ها، شب‌های قدر انقلاب هستند، یادآور شد: باید با تمام توان در این شب‌ها به عملیات برویم و در این مسیر از فعالیت‌های جهادی، توکل و توصل، خیرین، فعالیت‌های رسانه‌ای و... استفاده کنیم.

رئیس هیأت مدیره جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب باید ورود پیدا کند، ابراز کرد: این جبهه باید به تصمیم، برنامه‌ریزی و اجرا برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید کدملی‌ها را در هیأت‌ها زیاد کنیم، بیان کرد: امروز باید برای امام زمان (عج) لشکر اسلام را گسترش دهیم.

تقدیری: غرب روح نوجوانان را ارزان می‌خرد

حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم اظهار کرد: باید به دختران ارزش خود را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه روح انسان‌ها بی‌نهایت قیمت دارد، مطرح کرد: اگر روحمان را به افراد قیمت‌دار نفروشیم، ضرر کرده‌ایم.

غربی‌ها به دنبال کشف تجربیات جدید هستند

رئیس بنیاد ملی نوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن به دنبال استعدادها، هدف‌ها و... است، عنوان کرد: برای تحقق هدف خود به شلوغ کردن صحنه روی خواهند آورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به گیم‌ها، اغتشاشات، فتنه‌ها و... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال کشف تجربیات جدید هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که با علوم انسانی داریم این است که به دنبال تجربیات هستند.

تقدیری ادامه داد: اما ما مسلمانان معتقدیم که خداوند به عنوان خالق انسان تمام راهنمایی‌ها را در قرآن کریم قرار داده است که باید به واسطه عالمان دینی از آن بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز در خانه‌ها عدم برنامه‌ریزی مناسب برای بچه‌ها است، تصریح کرد: باتوجه به تعطیلات تابستانه باید خانواده‌ها برای هر روز فرزندان خود برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

حوزه علمیه

سازمان تبلیغات اسلامی

همایش بانوان فعال در عرصه هیأت مسجد مقدس جمکران امر به معروف و نهی از منکر حسین یکتا جمعیت امام رضایی ها این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند 2
حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند 3
حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند 4
حجت‌الاسلام قنبریان: تذکر لسانی صحیح 80 درصد منکرات را رفع می‌کند 5