پنج‌شنبه 19 مهر 1403

حدود یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن در لیست انتظار برای دریافت تسهیلات ساخت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
حدود یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن در لیست انتظار برای دریافت تسهیلات ساخت

با توجه به معرفی یک میلیون و 713 هزار واحد مسکونی به بانک‌ها تا به امروز تنها 758 هزار نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند.

دولت اعلام کرده است بیش از دو میلیون و 400 هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است اما همکاری بانک ها در این زمینه ضعیف بوده و با وجود آنکه دولت اعلام کرده همکاری بانک ها مناسب تر شده اما باز هم آمارها حاکی از ضعیف بودن این روند همکاری است.

طبق گفته خادمیان دبیر کل دفتر طرح ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن تا به امروز تنها قرارداد وام 758 هزار واحد نهضت ملی مسکن با بانک‌ها منعقد شده است‌.

دبیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های نهضت ملی مسکن با تاکید بر تلاش های دولت برای تقویت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از انعقاد قرارداد 758 هزار واحد این طرح توسط بانک‌های عامل خبر داد.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال 1402 بیش از یک میلیون و 713 هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.

براساس این گزارش ارائه این آمارها حاکی از آن است که روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن بسیار کند بوده و همچنان بانک ها در پرداخت این تسهیلات اقدامات لازم را انجام نمی دهند و هنوز یک میلیون واحد مسکونی چشم انتظار پرداخت تسهیلات هستند . بررسی ها حاکی از کم رنگ تر شدن روند همکاری در این حوزه است.

گفتنی است تا زمانی که بانک ها در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را نداشته باشند نمی توان امید داشت که سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی