جمعه 28 اردیبهشت 1403

حدیث روز

حدیث روز

وب‌گاه مشرق نیوز

لقمان پیوسته به پسرش می گفت: پسرم! دنیا دریاست و در آن، گروه های بسیاری غرق شده اند. پس باید کشتی تو در آن، پروا کردن از خدای تعالی، و پل تو ایمان به خدا، و بادبان کشتی ات توکل باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام فرموده‌اند: آن کس که قلب او با دنیا پرستی پیوند خورد همواره جانش گرفتار سه مشکل است، اندوهی رها نشدنی، حرصی جدا نشدنی، و آرزویی نایافتنی.

وب‌گاه مشرق نیوز

جوادالائمه حضرت امام محمد تقی علیه السلام فرمود: همانا جانها و مالهایمان از موهبتهای گوارا و امانتهای سپرده خداوند است، هر چه بخواهد، با خوشحالی وخرسندی از آنها بهره مندمان می گرداند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام در بخشی از نامه تاریخی خویش به عثمان بن حنیف چنین می‌فرمایند: آگاه باش هر پیروی را امامی است که از او پیروی می‌کند، و از نور دانشش روشنی می‌گیرد....

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام به زراره: اگر زمان غیبت را درک کردی، این دعا را همیشه داشته باش... خدایا حجت خود را به من معرفی کن زیرا اگر حجت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده ام.

وب‌گاه مشرق نیوز

و آنگاه که دنیا هرج و مرج شود و آشوبها پدید آید و راهها مسدود گردد و اموال یکدیگر را به غارت برند، و... خداوند کسی را برانگیزد که قلعه های ضلالت و دلهای قفل زده را بگشاید.

وب‌گاه مشرق نیوز

حضرت سیدالساجدین امام زین العابدین علیه السلام فرموده اند به درستی که مردمان زمان غیبت مهدی علیه السلام که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اویند، از مردمان همه زمانها برترند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امیرالمومنین امام علی علیه السلام در کلامی گهربار بدعتهایی که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با آن مقابله می‌کند را بیان فرموده‌اند.

وب‌گاه مشرق نیوز

امام جعفر صادق علیه السلام در کلامی ارزشمند سه نشانه شخص اسراف کننده را بیان فرموده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام ماندگاری به بیان سه راهکار مهم برای حل شدن گرفتاری‌ها اشاره کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

چشم بینایش، زبان گویایش و قلب دریابنده اش می شوم. اگر مرا بخواند، پاسخش دهم و اگر از من درخواست کند، به او ببخشم.

وب‌گاه مشرق نیوز

همانگونه به دیگران پاداش دادی به تو پاداش می دهند، و آن گونه که کاشتی، درو می کنی، آنچه امروز، پیش می فرستی، فردا بر آن وارد می شوی.

خبرگزاری تسنیم

رهبر معظم انقلاب فرمودند: صبر یعنی پیگیری اهدافی که برای خودمان ترسیم کرده‌ایم؛ صبر یعنی با روحیه حرکت کردن و ادامه دادن؛ این معنای صبر است.

خبرگزاری تسنیم

«طبیبانه» روایتگر مستندی از زندگی استاد حسین انصاریان به همت شبکه افق تهیه شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

پسرم! بر خدا توکل کن و آن گاه از مردم بپرس: کیست که به خدا توکل کرده باشد، ولی خدا، او را کفایت نفرموده باشد؟!

خبرگزاری تسنیم

مهدی توکلی کاشناس مذهبی در بیانی به ضرورت حسن ظن به خدا اشاره کرد.