جمعه 10 فروردین 1403

حذف ارز ترجیحی مقابله با فقر مطلق در کشور است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حذف ارز ترجیحی مقابله با فقر مطلق در کشور است

سجادی فر گفت: دولت سیزدهم با تصمیم شجاعانه و هوشمندانه حذف ارز 4200 تومانی و اختصاص منابع حاصله، برای مردم گامی ارزشمند در توزیع عادلانه ثروت در کشور برداشته است؛ که نتیجه آن مقابله با فقر مطلق در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم سجادی فر استاد دانشگاه علم پزشکی تربت‌جام در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی گامی ارزشمند برای مقابله با فقر مطلق در کشور است؛ گفت: دولت سیزدهم با تصمیم شجاعانه و هوشمندانه حذف ارز 4200 تومانی و اختصاص منابع حاصله، برای مردم گامی ارزشمند در توزیع عادلانه ثروت در کشور برداشته است؛ که نتیجه آن مقابله با فقر مطلق در کشور است.

وی تصریح کرد: حذف ارز 4200 باعث کوتاه کردن دست رانت خواران، مفسدان اقتصادی، ویژه خواران و منفعت طلبان ارز 4200 تومانی از بیت المال است؛ که سال‌ها از این رانت استفاده کرده و میلیاردر هم شده‌اند و در برابر این اقدامات دولت ایستادگی کرده زیرا منافع خود را در خطر می‌بینند و دغدغه قشر متوسط و ضعیف جامعه را هم ندارد و مردم باید نسبت به جو سازی رسانه‌ای دشمنان نباید توجه کنند و نباید اجازه ندهیم افکار ما را رسانه‌های معاند مدیریت کنند.

استاد دانشگاه علم پزشکی تربت‌جام اظهار داشت: حذف ارز 4200 تومانی به مثابه مدیریت جهادی است که حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره و بیان داشته‌اند که مدیریت جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» است که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت که انقلاب اسلامی را در باور و اعتقاد به این اصل به عزت و پیشرفت در همه‌ی عرصه‌ها رسانید.

سجادی فر خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم در راستای مقابله با فقر مطلق در کشور تلاش کرده است که سیستم موجود توزیع یارانه‌ها که رانت خواران و مفسدان اقتصادی بیشترین سود و مردم جامعه کمترین بهره را میبرند به نفع مردم و اقشار آسیب‌پذیر جامعه تغییر دهد و در راستای عدالت اجتماعی یک گام ارزشمندی را برداشته است.

وی در پایان اظهار کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که با حذف ارز 4200 تومانی باید با تشدید نظارت‌ها بر بازار و با ثبات نرخ ارز و ثبات اقتصادی در کشور همراه باشد که تا بعد از مدتی از اجرای طرح این اقدام ارزشمند و مثبت اثر خود را از دست ندهد.

انتهای پیام /