یک‌شنبه 17 تیر 1403

حریفان کوچکتر را نباید دست‌کم گرفت / هافبک هلند: قهرمانی به این راحتی‌ها نیست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
حریفان کوچکتر را نباید دست‌کم گرفت / هافبک هلند: قهرمانی به این راحتی‌ها نیست!

یردی شوتن، هافبک هلند، در یک نشست خبری گفت کسی نباید از الان هلند را به دلیل حریفان ساده‌ترش شانس قهرمانی بداند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی هلند شنبه شب در برلین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 را مقابل ترکیه برگزار می‌کند.

یردی شوتن، هافبک تیم ملی هلند و آیندهوون، امروز در یک نشست خبری شرکت کرد تا درباره این بازی توضیح بدهد. ستاره 27ساله هلندی که در همه بازی‌های پیشین هلند در این تورنمنت بازی کرده می‌گوید نباید ساده‌تر بودن قرعه هلند در این سمت جدول مراحل حذفی را بیش از حد بزرگ کرد.

او در پاسخ به این سوال که سه بازی و سه پیروزی تا قهرمانی فاصله دارید گفت هلند تنها به بازی بعدی فکر می‌کند. او توضیح داد که قهرمانی به این راحتی‌ها نیست و اشاره کرد که در این تورنمنت کشورهای کوچکتر موفق شده‌اند بزرگان اروپا را حسابی به دردسر بیندازند.

شایعات درباره مصدومیت یردی شوتن؟ برای شنبه کاملا آماده‌ام. بعد از بازی رومانی احساس درد و سفت شدن عضلات را داشتم ولی الان کاملا آماده‌ام. امروز توانستم خوب تمرین کنم.

مقابل ترکیه هم مثل بازی با رومانی خوب خواهید بود؟ باید بازی قبلی را با دید انتقادی نگاه کنیم. نباید فکر کنیم چون رومانی را 3-0 بردیم هیچ مشکلی نداریم. برای اینکه بتوانیم کار را برای ترکیه هم سخت کنیم و شکست‌شان بدهیم می‌دانیم که باید بهتر کار کنیم. ترکیه نسبت به رومانی حریف کاملا متفاوتی است و برخی چیزها باید در تیم ما تغییر کند.

اگر مقابل ترکیه کارت زرد بگیری، بازی نیمه‌نهایی را از دست می‌دهی.

ترجیح می‌دهم کار نگیرم ولی دوست ندارم به این فکر کنم. اگر کارت گرفتم چاره‌ای جز پذیرش واقعیت ندارم.

راه پیروزی بر ترکیه چیست؟ همانطور که گفتم برای بردن ترکیه باید بهتر از بازی رومانی باشیم. این از نظر فوتبالی است. ولی به غیر از این باید با انرژی خیلی بیشتری بازی کنیم چون آنها تیم پرانرژی‌ای هستند.

معتقدی می‌توانید با سه پیروزی دیگر قهرمان بشوید؟ به این راحتی نیست. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و فقط به بازی بعدی فکر می‌کنیم. درباره ساده‌تر بودن این سمت جدول، بله درست است. ولی یادتان نرود که برخی کشورهای کوچک چقدر کار را برای غولهای اروپا سخت کردند. در نهایت همه چیز به خودمان بستگی دارد.

حریفان کوچکتر را نباید دست‌کم گرفت / هافبک هلند: قهرمانی به این راحتی‌ها نیست! 2
حریفان کوچکتر را نباید دست‌کم گرفت / هافبک هلند: قهرمانی به این راحتی‌ها نیست! 3