دوشنبه 16 مهر 1403

حضرت معصومه (س)؛ بزرگ‌بانوی کرامت و فضیلت / بانویی که الگویی کامل برای دختران شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضرت معصومه (س)؛ بزرگ‌بانوی کرامت و فضیلت / بانویی که الگویی کامل برای دختران شد

حضرت معصومه (س) بزرگ‌بانوی کرامت و فضیلت است که الگویی کامل برای دختران شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، در روز اول ذی القعده سال 173 ستاره های آسمان، فرش زمین شدند تا تولد نوزادی را که سراسر برکت بود را نوید دهند، دختری که خداوند به امام موسی کاظم (ع) هدیه داد که وجودش سراسر علم و آگاهی بود.

حضرت معصومه (س) آمده بود تا ادامه دهنده خط ولایت بعد از پدر باشد، با داشتن علم و آگاهی تلاش می کرد تا همین مسیر را طی کند، بانویی که در دامان نجمه خاتون و امام موسی کاظم (ع) پرورش یافت و از فضایل اخلاقی بسیاری بهره مند بود.

دیری نپایید که پدرش را از دست داد و بعد از شهادت پدر، امام رضا (ع) مراقبت از خواهر را عهده دار شد اما بعد از این که امام رضا (ع) به خراسان فراخوانده شد خواهر ایشان دوری از برادر را نتوانست تحمل کند و از همین رو راهی سفر شد تا به دیدار برادر برود اما در میانه راه در نزدیکی شهر قم بیمار شد و در این شهر اقامت نمودند.

حرم حضرت معصومه (ع) نگین شهر قم

از همان لحظه ورود حضرت معصومه (س) به قم، این شهر حال و هوایی خاص به خود گرفت و به یُمن ورود این بانوی بزرگ، شهر مقدس قم میزبان قدوم پربرکت بانویی شد که کریمه اهل بیت لقب گرفته بود.

بزرگ بانویی که با قدوم پربرکتش به قم سبب شد تا این پهنه کویر رنگی متفاوت به خود بگیرد و از همان زمان شهر قم محلی برای علم و دانش دینی و صدور آن به شهرهای دیگر شد.

اینگونه بود که خواهر سلطان خراسان پس از مدتی از گذراندن بیماری به دیار حق شتافت و حرمش مامنی برای دلدادگان و عاشقان است که از راه هایی دور به زیارت حرم نورانی می روند که نگین شهر قم شده است.

اما امروز شهر را ریسه بسته اند، عطر گلاب ناب محمدی از دور به مشام می رسد و صدای صلوات شنیده می شوند که میلاد با سعادت دردانه باب الحوائج را جشن گرفته اند، امروز دست های حوائج تا آسمان بلند می شود تا بانویی که به کریمه اهل بیت شناخته می شود، گوشه چشمی به آنها نظر نماید.

ثواب زیارت قبر مطهر حضرت معصومه (س) تا جایی است که امام رضا (علیه السلام) فرمودند: کسی که حضرت فاطمه معصومه را در قم زیارت کند پاداش او بهشت است.

اما پیامبراسلام (ص) در وصف خانواده هایی که خداوند فرزند دختر به انها هدیه داده است، فرموده اند: بهترین فرزندان شما دختران هستند و علامت خوش قدمی زن آن است که اولین فرزندش دختر باشد، دختران بخشش خداوند هستند و خداوند دختران را هبه و بخشش نامیده است؛ بنابراین شکر خداوند را باید به جا آورد.

روز دختر نامگذاری شده تا این بانوی دارای کمالات و فضائل الگویی برای سبک زندگی همه دختران باشد، این روز فرصتی است تا بیشتر از همیشه دختران را در دریای محبت غرق کنیم و از خداوند بابت این برکت در زندگی سپاسگزار باشیم.

برگزاری جشن دهه کرامت در امامزادگان

همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دهه کرامت آغاز می شود، دهه ای پربرکت که تا روز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد و این دهه سراسر برکت است.

حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: در دهه کرامت جشن هایی در امامزادگان استان برگزار می شود که این برنامه ها با مراسم سخنرانی و مولودی خوانی همراه است.

وی افزود: در روز پنجم ذیقعده که روز بزرگداشت و تکریم امامزادگان است برنامه های ویژه ای در استان اجرا می شود که همایش در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان خاطرنشان کرد: تجلیل از واقفین و هیات امناء نیز در مراسم همایش امامزادگان نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام /