جمعه 14 اردیبهشت 1403

حضور ناوچه جدید آلمان در دریای سرخ به زودی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
حضور ناوچه جدید آلمان در دریای سرخ به زودی

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آلمان از اعزام یک ناوچه جدید به منطقه دریای سرخ خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آلمان امروز (شنبه) اعلام کرد یک ناوچه جدید را در ماه اوت به منظور آنچه «کمک به تردد دریایی» در میان حملات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی عنوان شده است، به دریای سرخ اعزام می‌کند.

نیروهای مسلح یمن در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار داده یا توقف کرده و اعلام کرده است که اقدامات تلافی‌جویانه علیه این رژیم تا زمان متوقف شدن حملات آن در غزه ادامه می‌یابد.

خبرگزاری فرانسه در این باره گزارش داد که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان گفت که ناوچه «هامبورگ» جایگزین «هسن» می‌شود که امروز این منطقه را ترک کرد.

ناو «هسن» برای محافظت از کشتی‌ها در این منطقه، در ماموریت دریایی اتحادیه اروپا به نام «اسپایدز» شرکت کرده و 23 فوریه به این منطقه اعزام شده بود.

طبق بیانیه وزارت دفاع آلمان، «هامبورگ» 27 کشتی تجاری را در این منطقه اسکورت کرده و چهار بار حملات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن را دفع کرد بود. گروه نظامیان این ناو متشکل از 240 نفر بود.

عملیات اسپایدز اتحادیه اروپا چندی پیش اعلام کرد برای دومین بار از زمان اغاز این ماموریت، یک حمله موشکی از مناطق تحت کنترل انصارالله علیه ناوچه هسن انجام شد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید