جمعه 10 فروردین 1403

حضور نجاتگران هلال احمر در مبادی ورودی نه گانه اصفهان / رهاسازی و جست و جو نجات کار تخصصی هلال احمر است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حضور نجاتگران هلال احمر در مبادی ورودی نه گانه اصفهان / رهاسازی و جست و جو نجات کار تخصصی هلال احمر است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مورد آمادگی این سازمان در مواجه با حوادث احتمالی گفت: استان اصفهان علی رغم اینکه همه فکر می کنند استان بدون حادثه ای است اما وقتی آمار را نگاه می کنیم همیشه در حوادث از استان های اول و دوم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ علی محمد هاشمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشکر از اصحاب رسانه که همیشه کنار هلال احمر بودند، اظهار کرد: هر ساله 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است و در کشور ما از 18 تا 24 اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر گرامی داشته می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به اینکه خدمات هلال احمر نزدیک به یک قرن است، اتجام می شود؛ تصریح کرد: جمعیت هلال احمر اکنون در ایران 99 سال شده و وظیفه اصلی آن ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان است و این خدمات در داخل و خارج کشور انجام می شود.

وی افزود: خدمات جمعیت هلال احمر به دور از ملاحظلت سیاسی، قومی، نژادی و مرزهای جعرافیایی است.

هاشمی با اشاره به اینکه در شرایط عادی وظایف دیگری بر عهده جمعیت هلال احمر است، گفت: توانمند سازی جامعه، کمک به امر توانبخشی، کمک به تهیه دارو و تجهیزات در سطح جامعه و جذب جوانان و تربیت و آموزش آن ها برای استفاده در خدمات عامالمنفعه امدادی از این وظایف است.

*در اصفهان تلاش شده خدمات در کمترین زمان ممکن و به روش علمی باشد

علی محمد هاشمی ادامه داد: در استان اصفهان تلاش شده است، خدمات جمعیت هلال احمر در کمترین زمان ممکن و به روش علمی و با کمترین آسیب به آسیب دیدگان امداد رسانی کنیم.

*اصفهان در حادثه ها همیشه اول یا دوم کشور است

وی با اشاره به سیلی که شب گذشته در بادرود اتفاق افتاده است و افرادی در معدن دچار حادثه شده بودند، گفت: استان اصفهان علی رغم اینکه همه فکر می کنند استان بدون حادثه ای است اما وقتی آمار را نگاه می کنیم اصفهان همیشه از استان های اول و دوم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در مورد آمادگی این سازمان در مواجه با حوادث احتمالی گفت: برنامه مدیریت پاسخ گویی اضطراری تدوین شده و تمرین شده و چندین بار مانور انجام شده است و بالاترین سطح آمادگی وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه این آمادگی در حوادث مختلف نیزمشخص شده است، عنوان کرد: آمادگی داریم که اگر حادثه ای باشد به بهترین شکل پاسخگو باشیم و اگر حادثه حتی خارج از استان باشد آمادگی دارد که کمک کند.

وی افزود: کسانی در پایگاه های امداد و نجات هلال احمر کار می کنند چارتی وجود دارد و سازمانی داوطب محور هستیم و بیشترین خدمات از سوی داوطلبین انجام می شود؛ اما جدیدا کسانی که درجه ایثار دارند به صورت ساعاتی به کار گیری شدند و در دستور کار نیز این موضوع قرار دارد؛ البته استخدام نیز در حال پیگیری است.

محمد علی هاشمی خاطرنشان کرد: در زیر ساخت ها هر ساله سعی شده است نسبت به توسعه و تجهیز اقدام کنیم در حال حاضر زیر ساخت های نیاز داریم و پنج پایگاه امداد و نجات شهری داریم که نیاز است ساختمان های آن ساخته شود.

هاشمی با اشاره به تجهزات و خودرو که از نیازهای دیگر است، اذعان کرد: استان اصفهان در زیر ساخت ها بد نیست اما نسبت به حوادث نیاز به توسعه دارد که پیگیر این موضوع هستیم.

*حضور نجاتگران هلال احمر در مبادی ورودی نه گانه اصفهان 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد اقدامات این سازمان در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در پیشگیری از کرونا به محض اینکه در وهان چین پیدا شد، هلال احمر آموزش های خود را شروع کرد و بعد از آن و با ورود ویروس به کشور ما در ورودی شهرها کنترل غربالگری انجام داده و هم اکنون نیز در مبادی ورودی نه گانه اصفهان نجات گران ما حضور دارند.

محمد علی هاشمی گفت: در اسفندماه سال 98 به دلیل اینکه بیمارستان ها ممکن بود پاسخگو نباشد نقاحتگاه هایی آماده شد که 210 تا 220 بیمار مورد پذیرش داشتیم.

هاشمی در مورد دیگر خدمات جمعیت هلال احمر در این زمینه گفت: در عامران سلامت نظارت بر پروتکل های بهداشتی در شهرستان های مختلف جوانان و امدادگران ما حضور داشته و آموزش و تذکر می دادند و در طرح شهید سلیمانی نیز همکاری های خوبی با سپاه صاحب الزمان داشتند؛ سعی شد به وظایفی که بر عهده داشتیم در این زمینه و وظایف اصلی به نحو احسنت انجام و عمل کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: با پیگیری انجام شده مقداری واکسن کرونا توسط هلال احمر وارد شد که به دلیل کمبودهای وزارت بهداشت تحویل این وزارت شد؛ در حال حاضر نه پرسنل ما و نه داوطلبین ما واکسن دریافت نکرده و اولویت ما بقیه گروه های هدف هستند. وی افزود: پیگیر هستیم که پس از ورود واکسن خود امدادگران و داوطلبان که درگیر مستقیم با کار هستند، واکسیناسیون آن ها در مقابله با بیماری کرونا انجام شود.

*رهاسازی و جست و جو نجات کار تخصصی هلال احمر است

محمد علی هاشمی گفت: وجه تمایز کار و فعالیت ما با اورژانس رها سازی و جست و جو نجات بوده و کارتخصصی هلال احمر است برای مثال اگر تصادفی اتفاق بیفتد که مصدوم گرفتار در لابه لای آهن آلات باشد رها سازی ان کار به عهده هلال احمر بوده و اگر مصدومی در کوهستان گرفتار شده باشد نیز امداد اولیه و رساندن مصدوم تا نقطه ای که در دسترس باشد به عهده هلال احمر است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در قانون در داخل شهر وظیفه به عهده هلال احمر گذاشته نشده است اما هر کجا نیاز باشد و از هلال احمر کمکی خواسته شود، امداد رسانی انجام می شود؛ جمعیت هلال احمر زمانی وارد حادثه می شود که مصدومان انبوه دارد.

آمریکا مریض و غیر مریض سرش نمی شود و تحریم ها بر هلال احمر تاثیرگذار است

وی در بخش دیگری گفت: تحریم ها حتی بر هلال احمر تاثیرگذار بوده و آمریکا مریض و غیر مریض سرش نمی شود و تحت تاثیر این تحریم ها برخی داروهایی که از خارج وارد می شد را با کمبود آن مواجه بودیم اما اکنون شرایط بهتری نسبت به گذشته داریم.

وی افزود: به جزء موارد بسیار اندک مشکل خاصی در سطح استان در زمینه دارو نیست؛ انسولین برای مدت کوتاهی دچار مشکل شد که اکنون حل شده است.

محمد علی هاشمی با بیان اینکه دپو امدادی امسال نسبت به سال گذشته بهتر است، گفت: در استان اصفهان به صورت رسمی و در سامانه 3هزار و 300 نجات گر و امداد گر ثبت شده و 23 هزار جوانان ثبت شده و 15 هزار داوطلب ثبت شده در تخصص های مختلف داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با شااره به سازماندهی داوطلبان در زمینه های مختلف، گفت: ارزش اقتصادی خدمات داوطلبانه در حوزه داوطلبان بیش از یکصد میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام /