جمعه 30 شهریور 1403

حقایقی جالب درباه مالزی؛ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
حقایقی جالب درباه مالزی؛ چرا رنگ زرد در این کشور ممنوع است؟

مالزی در هفدهم مارس 1824 تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت، اما سرزمین‌های تحت‌سلطه در 1948 یک فدراسیون تشکیل دادند و با پیوستن ایالت نفت‌خیز صباح و ایالت ساراواک به آن در سپتامبر 1963، فدراسیون مالزی از استعمار بریتانیا درآمد. سپس مالزی به‌طور رسمی در سی‌ویکم آگوست 1963 استقلال پیدا کرد.

مالزی کشوری با تاریخ غنی و زیبایی‌های طبیعی، حقایق جالبی را در دل خود جای داده است که تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهد و آن را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

به گزارش ایمنا، مالزی در هفدهم مارس 1824 تحت سلطه بریتانیا قرار گرفت، اما سرزمین‌های تحت‌سلطه در 1948 یک فدراسیون تشکیل دادند و با پیوستن ایالت نفت‌خیز صباح و ایالت ساراواک به آن در سپتامبر 1963، فدراسیون مالزی از استعمار بریتانیا درآمد. سپس مالزی به‌طور رسمی در سی‌ویکم آگوست 1963 استقلال پیدا کرد.

درباره این کشور که از دارایی‌های طبیعی آفتاب، سواحل دریا و مناظر دیدنی به یک اندازه برخوردار است، حقایق جالبی وجود دارد که مردم عادی از آن بی‌اطلاع هستند، حال آنکه این حقایق سرگرم‌کننده تاریخ و فرهنگ این کشور را تشکیل می‌دهد و آن را به مکانی شگفت‌انگیز تبدیل کرده است.

نژاد مالایی تنها نیمی از جمعیت بیش از 31 میلیون نفری مالزی را تشکیل می‌دهد و بقیه شامل گروه‌های دیگری از جمله چینی‌ها، هندی‌ها و دیگر مردم بومی است.

مالزی از یک نظام سلطنتی چرخشی منحصربه‌فرد پیروی می‌کند که بر اساس آن 9 فرمانروای قومی مالایی به نوبت برای یک دوره پنج ساله پادشاه می‌شوند.

واحد پول ملی مالزی، رینگیت در زبان مالایی به معنای دندانه‌دار است و اشاره به لبه‌های پول‌های اسپانیایی دارد که در قرن 16 و 17 استفاده می‌شد.

یکی از نام‌های قدیمی مالزی «شبه‌جزیره طلا» است. این نام را جغرافیدان یونانی - رومی بطلمیوس در کتاب جغرافیای خود ارائه داد که حدود سال 150 پس از میلاد نوشته است.

تا سال 2004، برج‌های پتروناس کوالالامپور با ارتفاع 1483 فوت با 88 طبقه، بلندترین ساختمان جهان بود. این برج‌ها تابه‌امروز بلندترین ساختمان‌های دوقلو در جهان هستند و با یک پل آسمانی در سطوح 41 و 42، با فاصله 558 فوت از سطح زمین، به هم می‌پیوندند.

بلندترین نقطه مالزی کوه کینابولو در جزیره بورنئو با ارتفاع 13435 فوت است که به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته است.

بزرگترین غار اتاقی در جهان با وسعتی برای جای دادن 40 هواپیمای بوئینگ 747 در کنار هم، غار ساراواک در پارک ملی گونونگ مولو Gunung Mulu مالزی در جزیره بورنئو قرار دارد. بورنئو پس از گرینلند و گینه نو سومین جزیره بزرگ در کل جهان است.

پوشیدن رنگ زرد در مالزی ممنوع است! صد‌ها تظاهرکننده با تی‌شرت‌های زرد در سال 2016 به خیابان‌های کوالالامپور رفتند تا خواهان استعفای نخست‌وزیر شوند. از آن زمان پوشیدن رنگ زرد به معنای مخالفت سیاسی است.

«مرد پراک» که در سال 1991 یافت شد، قدیمی‌ترین و تنها اسکلت کامل انسانی است که در تمام شبه جزیره مالزی یافت شده است.

مالزی میزبان یکی از بلندترین درختان استوایی جهان به نام توالنگ Tualang با قطر پایه بیش از 10 فوت و ارتفاع تا 262 فوت است.

هنگام عروسی، حلقه ازدواج را یکی از اقوام ارشد خانواده داماد در دست عروس می‌گذارد و این شخص باید یک خانم باشد.

تعجب نکنید اگر در برخی از ساختمان‌های مالزی طبقه چهارم را پیدا نکردید به این دلیل که آوای تلفظ کلمه چهار به کلمه مرگ در زبان چینی شباهت دارد.

به طور سنتی، زنان باردار مالایی نباید چیزی را ببندند یا بکشند، زیرا ممکن است باعث تولد نوزادی با اختلال یا خال‌های مادرزادی دارد.

از دست ندهید

این مراقبت‌های پوستی خانگی در واقع برعکس عمل می‌کنند!

شوره سر؛ علل، نشانه‌ها و راه‌های درمان آن

مرغ حیدرآبادی؛ غذای خوشمزه و مشهور هندی

عفونت واژن؛ انواع، نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن