پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

حقوقی ها نطق بازار را کشیدند / تاکتیک فرصت فروش برای حقیقی ها

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
حقوقی ها نطق بازار را کشیدند / تاکتیک فرصت فروش برای حقیقی ها

بازار سهام امروز در روندی معکوس با روز گذشته تحت تاثیر رفتار حقوقی ها شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود. بازاری که حجم و ارزش معاملات آن نیز بسیار ضعیف بود.

بازار سهام امروز در روندی معکوس با روز گذشته تحت تاثیر رفتار حقوقی ها شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود. بازاری که حجم و ارزش معاملات آن نیز بسیار ضعیف بود.

به گزارش خبرنگار مهر، بازار سهام امروز در روندی معکوس با روند معاملات دیروز، شاهد حجم و ارزش معاملات ضعیف همسو با غلبه عرضه بر تقاضای سهام بود. در این بازار اگرچه تک سهم‌های گروه سیمانی و ساختمانی‌ها همچنان برای نوسان گیران بازار جذاب بودند اما روند کلی معاملات تحت تأثیر رفتار حقوقی‌ها کاملاً محتاطانه و با رصد لحظه‌ای حرکت نقدینگی در بازار گام برمی‌دارد.

هرچند اقبال برای فروش سهام در اغلب نمادهای معاملاتی بویژه در شاخص سازها کمتر از روزهای قبل است اما ضعف نقدینگی در معاملات بازار سهام می‌تواند برای ترسیم دورنمای خاکستری این بازار گران تمام شود.

با این همه همچنان اخبار برجامی در کنار ریسک تصمیم‌های اقتصادی داخلی اصلی ترین اخبار مؤثر بر بازار سهام هستند.

به گزارش مهر، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 19 مردادماه 1401 با کاهش 3 هزار و 478 واحدی به رقم یک میلیون و 448 هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 1.342 واحدی روی عدد 389 هزار و 602 واحد ایستاد.

همچنین شاخص بازار اول با 2.707 واحد کاهش به عدد یک میلیون و 87 هزار واحد رسید و در مقابل شاخص بازار دوم با 6.523 واحد کاهش به رقم 2 میلیون و 834 واحد دست یافت.

در معاملات امروز بورس تهران بیش از 5 میلیارد و 491 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 262 هزار و 97 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 3 هزار و 226 میلیارد تومان را در بر داشت.

گفتنی است در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل این بازار با افزایش اندکی همچنان روی رقم 19 هزار و 150 واحد درجا زد.

در این بازار امروز 2 میلیارد و 437 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش 12 هزار و 365 میلیارد تومان معامله شد که از این رقم بیش از 0 هزار 112 هزار و 452 میلیارد تومان ناشی از معاملات عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

به گزارش مهر، امروز نمادهای معاملاتی"فولاد" با 840 واحد، "فارس" با 388 واحد و "وبانک" با 317 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "کگل" و "شستا" با 475 واحد، "خودرو" با 470 واحد و "شبندر" با 461 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر نماگر اصلی این بازار به نام خود ثبت کردند.