سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

خبرگزاری مهر

معاون دادستان تهران از بارگذاری تعرفه‌های قانونی به‌جای نرخ‌های غیرقانونی بلیط‌های پروازی در دو شرکت هواپیمایی خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

واکنش سید ابراهیم رئیسی به افزایش قیمت سکه به 17 میلیون تومان را ببینید، رئیسی در هنگام ضبط این ویدیو رئیس قوه قضائیه بود، امروز و در حالی که وی رئیس جمهور است، قیمت سکه 30 میلیون تومان را رد کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در شعبه تخصصی دادسرای تهران، پرونده‌ای برای زنگنه تشکیل شده که در مرحله بازپرسی است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

خبرگزاری مهر

دبیر ستاد حقوق بشر به رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا با یک زن سالخورده که منجر به مرگ وی شد و رفتارهای مشابه با دیگر بازداشت‌شدگان، واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه با وجود تلاش‌ها در طول سال‌های اخیر، در مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، توفیق مطلوب حاصل نشده است، گفت: نتوانسته‌ایم در این رابطه به طور کامل، منویات رهبر معظم انقلاب و قانون‌گذار را اجرایی کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دبیر شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با اشاره به روند کاهشی تغییر کاربرهای غیرمجاز در 10 ماهه نخست سال جاری نسبت به سالیان گذشته گفت: پس از دستور سال گذشته رئیس قوه قضائیه در خصوص اقدام مجدانه پیرامون رفع تصرف حریم رودخانه‌ها و سواحل، شاهد روند کاهشی محسوسی در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی و تصرفات غیرمجاز هستیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دکتر سید احمدرضا دستغیب در این نشست ضمن تاکید بر لزوم افزایش حساسیت نسبت به حفظ «بیت المال» در تمام دستگاه‌های کشور، گفت: صیانت از «بیت المال» و «اموال عمومی» وهمچنین بررسی نحوه عملکرد دستگاه‌های مختلف وظایفی است که قانون بر عهده دیوان محاسبات کشور گذاشته است و ما هم برای انجام این...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از دو روز کاری فشرده و شرکت در نشست شورای حقوق بشر و کنفرانس خلع سلاح و رایزنی با تعدادی از مقامات شرکت کننده ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به آمارها درباره مبارزه با زمین‌خواری گفت: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و نتوانسته‌ایم در این باره به طور کامل، منویات مقام معظم رهبری و قانونگذار را اجرایی کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیر شورای‌عالی حفظ حقوق بیت‌المال گفت: در نتیجه اقدامات مجدانه در حوزه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی در ده ماه گذشته، آمار تغییر کاربری‌ها در سال جاری به نسبت سال گذشته با تقلیل 9 هزار موردی و 32 هزار هکتاری مواجه بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده سما جهانباز گفت: پرونده ای در شعبه 13 بازپرسی دادسرای شیراز که ویژه رسیدگی به امور جنایی است مفتوح و در مرحله تحقیقات مقدماتی است و یک نفر با حفظ نام در 24 بهمن سال جاری به اتهام آدم بایی در پرونده دستگیر شده است.

خبرگزاری مهر

تایباد رئیس دادگستری شهرستان تایباد گفت: باید در خصوص پدیده کودک همسری دقت و صراحت بیشتری شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس قوه قضاییه به دبیرخانه شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال تکلیف کرد که تا پایان اردیبهشت ماه سال آتی احکام اجرایی نشده قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز را احصا کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال به ریاست رییس قوه قضائیه برگزار شد. در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دبیر شورای عالی حفظ حقوق بیت المال با اشاره به روند کاهشی تغییر کاربر‌های غیرمجاز در 10 ماهه نخست سال جاری نسبت به سالیان گذشته گفت: پس از دستور سال گذشته رئیس قوه قضاییه در خصوص اقدام مجدانه پیرامون...