سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

حقوقی و قضایی

حقوقی و قضایی

وب‌گاه عرشه آنلاین

جمعی از روانپزشکان با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر برای بررسی پرونده محمد قبادلو، متهم محکوم به اعدام شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار "یحیی الهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور ارتقاء ضریب امنیت شهروندان در سطح استان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با حضور کلیه عوامل انتظامی، پلیس های تخصصی و شهرستان های تابعه به منظور جمع آوری سلاح و مهمات در نقاط آلوده و جرم خیز لرستان طی 24 ساعت گذشته به اجرا گذاشته شد. وی افزود: در این طرح 49 قبضه سلاح شکاری و جنگی و 249 عدد انواع...

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتمادآنلاین نوشت: جمعی از روانپزشکان با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار تشکیل شورایی از روانپزشکان معتبر برای بررسی پرونده محمد قبادلو، متهم محکوم به اعدام شدند.

وب‌گاه خبر آنلاین

میزان نوشت: حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: طبق دستوراتی که ابلاغ شد، تاکید کردیم تا بلافاصله پس از دریافت گزارش‌های ضابطان، پرونده متهمان حوادث اخیر در دادسراهای کشور انباشت و نگهداری نشوند و با رعایت سرعت و دقت برای این پرونده‌ها کیفرخواست صادر و در ادامه به دادگاه ارجاع شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وکیل مژگان کاوسی، نویسنده و پژوهشگر، خبر تبرئه موکلش از اتهام «افساد فی الارض» را بازتاب داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران، به نقل از وکیل مژگان کاوسی، نویسنده و پژوهشگر، خبر تبرئه موکلش از اتهام «افساد فی الارض» را بازتاب داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علی صالحی اظهار کرد: شرکت مارگارین از مدت‌ها پیش بابت ما به التفاوت قیمت توافقی خریدکلزا، 184 میلیارد تومان به کشاورزان خوزستانی بدهی داشت که باعث نارضایتی کشاورزان شده بود. وی افزود: در راستای صیانت از حقوق کشاورزان این پرونده در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و مقرر شد شرکت مذکور در اسرع وقت نسبت به پرداخت...

وب‌گاه گسترش

تعدادی که استعفا می‌دهند تعدادشان خیلی زیاد است و ما سابقه این تعداد استعفا را نداشتیم و اولین بار است که موج استعفا رخ می‌دهد و قریب به صد درصد عمدتاً به دلایل مالی است. دفاتر نمی‌توانند هزینه اولیه خود را تأمین کنند و امکان ادامه برایش مقدور نیست و سردفتر مجبور به استعفا می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دادستان کل کشور گفت: اغلب متهمان حوادث اخیر در کشور تکلیفشان در دادسرا مشخص و منتهی به قرار (بازداشت، وثیقه، کفالت و...) شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

آلودگی هوا در کلانشهر های بزرگ کشور کماکان ادامه دارد و روزهای پاک پایتخت 26 درصد کاهش داشته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات 1392 و 1396 شاهدی بر این مدعاست. گرچه ورود به صحنه سیاست از سوی روحانی در شرایط کنونی بیشتر شبیه قمار است، اما روحانی نشان داده که اگر دستش پر هم نباشد، اعتماد به نفسی دارد که می‌تواند بازی را به نفع خود کند. شاید همین سوابق بازی‌خوانی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

روزنامه اعتماد با اشاره به اظهارات اخیر روحانی نوشت: سابقه عملکرد روحانی نشان داده که او این توانایی را دارد که در یک لحظه صحنه را به نفع خود بچرخاند؛ او بازی را خوب بلد است و مناظره‌های دو انتخابات 1392 و 1396 شاهدی بر این مدعاست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نحوه انتشار سخنان روحانی در آخرین جلسه‌اش با وزرا و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نشانه دیگری است از قصد احتمالی بازگشت روحانی به میدان سیاست

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس قوه قضائیه گفت: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضین و افراد تحت‌تأثیر هیجانات از عناصر اصلی که دست به جنایت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند جدا است؛ لذا همکاران قضایی هر چه زودتر در راستای محاکمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببین اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

شهروندان می‌توانند با داشتن کد ثنا در سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به نشانی https://adliran.ir/، گواهی عدم سوء پیشینه را به صورت الکترونیکی دریافت کنند؛ همچنین با مراجعه به سامانه قوه قضاییه می‌توان اصالت گواهی‌های صادر شده را بررسی کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: فرایند رسیدگی، تهیه کیفرخواست، رفتن آن به دادگاه و در نوبت قرارگفتن پرونده زمانی را صرف می‌کند که در این خصوص نیز تاکیداتی انجام شده تا حداقل زمان برای انجام و صرف این امور اتخاذ شود تا افراد بلاتکلیف نباشند.