شنبه 1 اردیبهشت 1403

حل مشکلات نیاز به همت و غیرت مسئولین دارد / با وجود غفلت ها ولی مشکل اصلی تامین آب به دلیل کم بارشی هاست

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
حل مشکلات نیاز به همت و غیرت مسئولین دارد / با وجود غفلت ها ولی مشکل اصلی تامین آب به دلیل کم بارشی هاست

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیاز به همت و غیرت مسئولین دارد، گفت: همبستگی ملی و حمایت همه جانبه باعث می شود بتوان مشکلات را برطرف کرد و نیاز است در این راستا مدیران کارآمد و دلسوز در میدان باشند تا کار پیش برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: این دهه بسیار با برکت است و باید هر شیعه ای به اندازه وسع خود این ایام را قدر بداند. چه خوب است که در این دهه با شناخت ویژگی های امیرالمومنین علی (ع)، این ویژگی ها را پاس داشته و سعی در عمل کردن به آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات آب استان های جنوبی خصوصا خوزستان، افزود: علاوه بر غفلت هایی که ممکن است در زمینه تامین آب استان های جنوبی رخ داده باشد، ولی مشکل اصلی در کل کشور کم بارشی است. در حالی که سد کرخه باید 6 تا 7 میلیارد متر مکعب آب را در خود جای دهد این روزها تنها 700میلیون متر مکعب ذخیره دارد و روزهای گذشته که خروجی سد را با سرعت بیشتری باز کردند به 170 متر بر ثانیه رسید. ولی اگر بخواهد به همین منوال پیش برود تنها به اندازه 50 روز دیگر، آب در این سد می ماند. امام جمعه اراک با بیان اینکه امیدواریم با بارش رحمت الهی مشکلات کم آبی در کشور کم شود، گفت: علاوه بر این باید با تلاش تمامی مسئولین و مردم، برای حل کردن مشکلات گام برداشت. آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به کم آبی و مشکلاتی که در تامین علوفه دامی هم به وجود آمده، گفت: انتظار داشتیم در شهر داودآباد 50هزار راس دام داشته باشیم ولی الان که با مشکل تامین علوفه مواجهیم، نمی توان انتظارات را پاسخ داد. وی با اشاره به انتقال نفت خام از گوره به جاسک، گفت: این کار که با لوله گذاری هزار کیلومتری انجام شده کار بزرگی است و باعث می شود بتوان صادرات نفت را راحت تر و از دریای عمان انجام داد. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نیاز به همت و غیرت مسئولین دارد، گفت: همبستگی ملی و حمایت جانبه باعث می شود بتوان مشکلات را برطرف کرد و نیاز است در این راستا مدیران کارآمد و دلسوز در میدان باشند تا کار پیش برود. وی با اشاره به پیام حکیمانه رهبر انقلاب درباره حج، گفت: متاسفانه دو سال است که ملت های دنیا از زیارت خانه خدا محروم اند و بخشی از آن به گردن کرونا و بخش دیگری گردن بی تدبیری های آل سعود است که حاضرند آن همه جنایت در یمن انجام دهند اما حاضر نیستند تدبیری کنند تا بجای 2میلیون نفر، 200هزار نفر مسلمان در این مراسم با عظمت شرکت کنند. آیت الله دری نجف آبادی 5 مردادماه که سالروز اولین نماز جمعه کشور است را گرامی داشت و تصریح کرد: یاد و خاطره آیت الله طالقانی، شهدای محراب و ائمه جمعه شهر اراک را گرامی می داریم. خدا را شاکریم که در طول دوران کرونا توانستیم نماز جمعه را با تمام سختی ها برگزار کنیم و نمونه ای برای سایر نقاط کشور باشیم. استاندار مرکزی هم چند وقت قبل رسما اعلام کرد که هیچ گزارشی از ابتلای به کرونا در مراسمات مذهبی استان مرکزی اعلام نشده است. امام جمعه اراک با اشاره به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک جهت انجام سریع تر واکسیناسیون، گفت: با این درخواست مصلی بیت المقدس را برای این کار در اختیار آن ها می گذاریم تا مقابله با این بیماری با انجام سریع تر واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه یابد. انتهای پیام /