جمعه 14 اردیبهشت 1403

حماس بیانیه صادر کرد / واکنش جدی به ادعای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حماس بیانیه صادر کرد / واکنش جدی به ادعای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس

حماس نسبت به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، واکنش نشان داد.

حماس روز جمعه در بیانیه‌ای به ادعاهای مطرح شده توسط بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست G7 در جزیره کاپری ایتالیا که در آن وی مدعی شد «این جنبش پیشنهادهای وسوسه انگیز اسرائیل برای آتش‌بس در نوار غزه را رد کرد» پاسخ داد.

خبر مرتبط هشدار بلینکن درباره تشدید تنش با ایران / به نفع آمریکا و اسرائیل نیست

اکسیوس به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دیدار با سران یهود در محل وزارت خارجه این کشور گفته که تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

طبق گزارش الجزیره، جنبش حماس گفت: اظهارات بلینکن که در آن مدعی شده بود «حماس مانع آتش‌بس در نوار غزه است، تاییدی بر تعصب آشکار دولت آمریکا نسبت به فاشیسم صهیونیستی است».

حماس افزود: این ادعاها «جعل واقعیت است که تاکید می‌کند کسی که مانع روند مذاکرات به دلیل محاسبات سیاسی شخصی است، شخص نتانیاهو تروریست (نخست‌وزیر اسرائیل) است».

خبر مرتبط وعده آمریکا به این گروه از متحدانش / ادعای بلینکن درباره اشتباه پوتین

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه به متحدان کشورش در حاشیه دریای سیاه وعده داد که می توانند به حمایت واشنگتن برای ایجاد امنیت، شکوفایی و یکپارچگی منطقه امیدوار باشد.

اوایل روز جمعه، بلینکن در انتقادی صریح ادعا کرد که «تنها چیزی که بین ساکنان غزه و آتش‌بس وجود دارد، جنبش حماس است که پیشنهادات وسوسه انگیز اسرائیل را رد می‌کند».

بلینکن، حماس را متهم کرد که «بیشتر به تحریک یک درگیری منطقه‌ای علاقه مند است تا رسیدن به آتش‌بس».

اظهارات بلینکن اولین انتقاد مستقیم ایالات متحده از حماس و موضع آن در قبال مذاکرات است، علیرغم اینکه واشنگتن یکی از میانجیگران در مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش و تل‌آویو است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

حماس بیانیه صادر کرد / واکنش جدی به ادعای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس 2
حماس بیانیه صادر کرد / واکنش جدی به ادعای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس 3