جمعه 13 مهر 1403

حمایت سه میلیون نفری مردم هنگ کنگ از لایحه امنیت ملی این منطقه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمایت سه میلیون نفری مردم هنگ کنگ از لایحه امنیت ملی این منطقه

پکن - ایرنا - حدود دو میلیون و 920 هزار تن از مردم و شخصیت های محافل مختلف هنگ کنگ در روزهای اخیر از تصمیم مجلس ملی نمایندگان خلق چین مربوط به هنگ کنگ، حمایت کردند.

به گزارش ایرنا از شینهوا، انجمن "اتحاد قانون گذاری امنیت ملی هنگ کنگ" در 8 روز گذشته به روش های مختلف بیش از 2 میلیون و 920 هزار امضا برای حمایت از تصمیم کنگره خلق چین جمع آوری کرده است.

کنگره ملی خلق چین روز پنجشنبه سوم خرداد با قاطعیت تمام و با 2878 رای موافق در مقابل یک رای مخالف و 6 رای ممتنع، لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را با هدف مقابله با استقلال، براندازی، تروریسم و دخالت های خارجی در این منطقه تصویب کرد.

تصویب این قطعنامه بدین معنا است که کنگره ملی خلق چین اجازه دارد تا قانونی را پیشنهاد و ارایه کند که بر اساس آن با جدایی طلبان، براندازان، تروریست ها و دسیسه گران همکار با دولت های ذی نفوذ خارجی در هنگ کنگ، مقابله می شود.

بعد از ظهر روز گذشته / دوشنبه / امضاها به دفتر ارتباط دولت مرکزی در هنگ کنگ ارایه و ابراز امیدواری شد که توسط این دفتر تمایل مردم هنگ کنگ برای حمایت قاطعانه از هنگ کنگ و تدوین و حفظ قوانین امنیت ملی در هنگ کنگ به دولت مرکزی انتقال داده شود.

"لوئو هوی نینگ" مدیر دفتر ارتباط دولت مرکزی چین در هنگ کنگ اظهار کرد که ظرف فقط 8 روز، 2 میلیون و 920 امضا جمع آوری شد که کاملا اراده مردم هنگ کنگ برای حمایت از لایحه امنیت ملی این منطقه را نشان داده است.

در همین روز روسای پنچ دانشگاه هنگ کنگ از جمله دانشگاه مرکزی هنگ کنگ، دانشگاه زبان چینی هنگ کنگ، دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، دانشگاه لینگ نان هنگ کنگ و دانشگاه آموزش و تربیت هنگ کنگ بیانیه مشترک منتشر کرده و اظهار کردند که کاملا از سیاست "یک کشور - دو نظام" حمایت می کنند و لزوم تصویب قانون امنیت ملی را درک کرده و حق آزادی بیان، مطبوعات، نشر و اجتماع تضمین شده توسط قانون اساسی منطقه اداری ویژه هنگ کنگ جمهوری خلق چین را گرامی می دارند.

منبع: خبرگزاری شینهوا *س_برچسب‌ها_س*
حمایت سه میلیون نفری مردم هنگ کنگ از لایحه امنیت ملی این منطقه 2