دوشنبه 7 آبان 1403

حمایت نقدی دولت از خانواده‌های نیازمند دارای محصل در مقطع ابتدایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
حمایت نقدی دولت از خانواده‌های نیازمند دارای محصل در مقطع ابتدایی

کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی که خانوار آنان در دهک‌های درآمدی 1 تا 5 هستند، موردحمایت نقدی دولت قرار می‌گیرند.

دنیای اقتصاد_خراسان شمالی: محسن غلامی سرپرست اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ضمن بیان این خبر گفت: در راستای سیاست‌های رفع فقر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار کم برخوردار جامعه، شناسایی و حمایت از کودکان در معرض آسیب و آسیب‌دیده بازمانده از تحصیل در دستور کار قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: به استناد قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی و بر اساس مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی موضوع سنجش فقر ازجمله فقر آموزشی در دستور کار وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌وپرورش قرارگرفته است.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مسئله باهدف کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل فقیر و کم برخوردار به چرخه رسمی آموزش، برنامه تحولی حمایت نقدی مشروط از خانواده‌های دارای مشکل و بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی دهک 1 تا 5 درآمدی در سال 1402 با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط در سطح ملی و استانی عملیاتی می‌گردد.

گفتنی است؛ در این طرح کودکانی که از سال 1400 در مدرسه ثبت‌نام نکرده‌اند شناسایی‌شده و پس از بررسی دلایل بازماندگی از تحصیل آن‌ها، نحوه حمایت و بازگشت به چرخه رسمی آموزش تعیین می‌شود که در گام آخر افراد واجد شرایط شناسایی‌شده موردحمایت قرار خواهند گرفت.

--> اخبار مرتبط