چهارشنبه 11 مهر 1403

حمله هوایی نظامیان آمریکا علیه طالبان در فراه و قندهار افغانستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
حمله هوایی نظامیان آمریکا علیه طالبان در فراه و قندهار افغانستان

کابل - ایرنا - سخنگوی نظامیان آمریکایی در افغانستان اعلام کرد که حملات هوایی را علیه جنگجویان طالبان در استان های فراه و قندهار این کشور انجام دادند که در آن شماری از این جنگجویان کشته شدند.

«سونی لگیت» امروز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت که حملات هوایی در جریان دو روز گذشته صورت گرفته است.

وی اضافه کرده است که نیروهای آمریکایی در افغانستان، شب‌هنگام یک حمله هوایی علیه 25 جنگجوی مسلح طالبان انجام داد که قصد راه اندازی یک حمله هماهنگ‌شده بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در استان فراه را داشتند.

به گفته سونی لگیت حمله هوایی دیگر در استان قندهار زمانی انجام شد که طالبان حملات خود را بر پاسگاه‌های نیروهای دولتی در این استان آغاز کرده بودند.

سخنگوی نظامیان آمریکایی از طالبان خواسته است که به کاهش خشونت‌ها پایبند بمانند و بگذارند روند صلح به خوبی پیش رود.

هرچند سخنگوی نظامیان آمریکایی از تلفات طالبان در این حمله هوایی سخن نگفته است اما منابع خبری افغانستان امروز جمعه نوشتند که شب گذشته طالبان قصد حمله به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در حومه شهر فراه را داشتند که هدف حمله هوای قرار گرفتند و در آن 13 کشته دادند.

گروه طالبان به توافقنامه ای که پیشتر در دوحه با آمریکایی‌ها امضاء کرده بود امید بسته است که بتواند جلو حملات هوایی و شبانه آمریکایی‌ها بر جنگجویان خود را بگیرد و از طرف دیگر با خاطری آسوده‌تر علیه نیروهای ارتش افغانستان بجنگد، اما این آرزوی طالبان در ظاهر محقق نشده است، زیرا هرگاه که حملات طالبان افزایش می یابد جنگنده‌های آمریکایی به حمایت نیروهای ارتش افغانستان وارد میدان جنگ می شوند.

*س_برچسب‌ها_س*