چهارشنبه 18 مهر 1403

حوزه علمیه

حوزه علمیه

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزنامه شرق دیروز در گزارشی به موضوع تک رشته‌ای شدن در دبیرستان‌ها پرداخته و نوشته است: «سال‌هاست که آموزش‌وپرورش با مشکلات جدی و قابل تاملی دست‌وپنجه نرم می‌کند. وزرای مختلف هم با طرح‌ها و لوایح عجیب و گاه رویاپردازانه، بار سنگین روانی و مادی فراوانی را بر پیکره نحیف این وزارتخانه تحمیل کرده‌اند و در نهایت نیز به تن رنجور آن ضربه زده‌اند. هنوز حواشی و ایرادات طرح رتبه‌بندی معلمان،...

وب‌گاه الف

رئیس قوه قضائیه ضمن دعوت از پژوهشگران و محققان برای ارائه راهکاری مؤثر و کاربردی جهت تقویت مقوله‌ی مبارزه با فساد و مفسدین، گفت: می‌خواهیم مبارزه‌ای همه‌جانبه و بدون تبعیض و ریشه‌ای با فساد داشته باشیم و در اثنای این امر، شرع و قانون و حرمت افراد حفظ شود؛ در این زمینه پژوهشگران و محققان می‌توانند در این کمک‌کار دستگاه قضا باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: حجت الاسلام علی محمدی میگوید نهادهای اجرایی خودشان مسئله را می‌دانند و راه حل هم برای آن دارند و فقط از حوزه کلاه‌شرعی ساختن و فقه‌مالی کردن برخی مسائل را توقع دارند؛ مثلا شهرداری به ما روحانیون پیشنهاد می‌دهند که راهی برای از بین بردن زباله‌گردی پیدا کنید زیرا جمع زباله برای شهرداری درآمد بالایی دارد و برخی از ما تصور می‌کنیم باید یک راه فقهی برای آن بیابیم در حالی که مسئله،...

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضاییه در نشست هم‌اندیشی قوه قضاییه با نهاد‌های علمی و پژوهشی کشور از پژوهشگران و محققان برای ارائه راهکاری مؤثر جهت مبارزه با فساد و مفسدین دعوت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محسنی اژه‌ای گفت: در مواردی علی‌رغم آنکه عدالت محقق شده اما احساس عدالت در فرد و جامعه تحقق نیافته است!

وب‌گاه مشرق نیوز

رییس قوه قضاییه گفت: در مواردی به رغم آنکه عدالت محقق شده اما احساس عدالت در فرد و جامعه تحقق نیافته و خودِ این مقوله، یک زمینه پژوهشی و تحقیقی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تقاضای مهمی را از جوانان کشور مطرح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جمعیت جوان سرمایه هر کشور محسوب می‌شود و مسوولان باید مشوق‌های خوب و جدیدی در دستور کارشان قرار دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیخته‌ترین و باسوادترین افراد جامعه هستند که پیشرفت‌های بسیاری به دست آن‌ها رقم خورده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: تن دادن حوزه نجف به الگوهای جدید دولت نه به معنای روی گردانی از نظرات کلاسیک امامت بلکه نشان از تداوم تفکری است که در درون شرایط سیاسی و زبانی گذشته شکل گرفته است. شرایطی که آنان را قانع می کرد در محیط عراق در پی نظمی شرعی که فقیه یا غیر از فقیه، بر آن حکومت کند، نباشند و همواره از دولتی مدنی حمایت نمایند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت «علم، حکمرانی و تمدن اسلامی» صبح امروز با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی روشن رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه...

وب‌گاه فرارو

اگر قرار باشد در این مملکت جلوی انتشار کتاب شفیعی‌کدکنی را که یک انسان فرهیخته، بزرگ، دانشگاهی و دانشمند است، گرفته شود باید فاتحه فرهنگ را در این کشور خواند. امیدوارم این خبر دروغ باشد؛ شفیعی‌کدکنی یکی از سرمایه‌های مهم این کشور است. خاطرم است برخوردی که در صدا و سیما و برنامه هویت با مرحوم زرینکوب شد، کیان فرهنگ ما را زیر سوال برد. خوشبختانه در آن برهه، برخی افراد و جریانات فهمیدند،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برق برخی مناطق شهرستان های گیلان فردا سه شنبه به مدت حداکثر 2 ساعت قطع می شود.